2011-09-21

Schema update

Det slutgiltiga resultatet:

Mandag: Individuell japanska, hal, idrott, data, fysik, homeroom

Tisdag: Koten, halsa, bild, bibelstudier, bild, engelska

Onsdag: Data, koten, individuell japanska, fysik, engelska, kalligrafi

Torsdag: Engelska, hal, muntlig engelska, individuell japanska, idrott, modern japanska

Fredag: Hal, engelska, individuell japanska, idrott, modern japanska, hal

Koten = klassisk japanska, och jag ar osaker pa om fysiken faktiskt ar fysik eller om det helt enkelt ar naturkunskap. Just nu ar det fysik i allafall (bra att jag vet vilka amnen jag laser). Har inte haft nagaon ndividuell japanskalektion an men jag undrar hur de ska lagga upp det? Jag och dansken kommer namligen ha de lektionerna tillsammans och vi ligger inte riktigt pa samma niva om man sager sa (=han pratar noll japanska). Just nu ar alltig lite konstig for tjejerna ovar infor taikusai (fyra danser och av nagon anledning star langa jag som kappt kan dem typ langst fram i alla formationer) under vissa lektioner, vilket gor att vi inte har alla lektioner och vissa av dem byter plats. Eftersom jag inte alltid ar med min klass har jag ibland ingen aning om vilken lektion jag ska ga till. =w=;

Idag hade jag min forsta kalligrafilektion~! Jag har kalligrafi med en etta medans resten av min klass har geografi. Jag var inte helt saker pa hur jag skulle ta mig till kaligrafirummet, det ligger inte i samma byggnadsom tvaornas klassrum sa en tjej i min klass ropade pa nagra killar som var pa vag mot den andra byggnaden sa jag kunde ga med dem. De var roliga. xD Jag tycker jattemycket om min kalligrafiklass~! Jag sitter brevid en tjej som heter Sora (det later valdigt likt japanernas satt att uttala mitt namn), men det ar det enda namnet jag kan an sa lange haha. Jag vet inte vad de holl pa med, men vad det an var var det for svart for mig sa jag fick sitta och skriva tecknet for "vatten" hela lektionen. |D Men det ar svart! Varje streck ska dras pa ett speciellt satt for att det ska se ratt ut och jag kan liksom inte grunderna an. Men de tyckte jag var jatteduktig. xD De fragade om Japans "doft" skiljer sig fran Sveriges. Fattade inte riktigt vad de menade dar. xD; Vi diskuterade aver natto och mochi, tydligen ar det valdigt gott att ha natto mellan tva mochis eller blanda ner det i japansk curry. Hmm, eller inte... =w=;

Nellie: Det ar bara konstig att hon ber folk bli mina kompisar. xD; I for sig verkar det vara helt normalt har haha. Men maste inte ga med i en klubb men jag vill~ D: Ooch jag byter familj 29 oktober, maste erkanna att jag langtar ganska mycket. xD;
Tack for att du kommenterar btw~~ ;w;

4 kommentarer:

  1. Men det är väl snällt? xP
    aa, okej men då dår du väl kolla med nån lärare vilken klubb du kan gå med i ^^
    Haha varsågod~~!! :D
    //Nellie

    SvaraRadera
  2. När åker du ifrån Japan igen? owo
    Är det som nedräknaren säger om 64 dagar? owo
    Det är jättekul att läsa din blogg btw * - *

    //Yui

    SvaraRadera
  3. Åh jag undrade just hur folk sa ditt namn:D Ditt schema verkar ju jättebra, är det det? Är du nöjd menar jag? :)

    SvaraRadera
  4. Åh kalligrafi, vill också lära mig. Ska börja kommentera nu :)läser oftast i skolan och glömmer att göra det.. ska skärpa mig! :)

    SvaraRadera