2011-09-15

Klubb

Ahh jag vet inte hur jag ska gora med skolklubbs grejen~ D: Jag ville ju ga med i bildklubben, men nar jag pratade med bildklubbslararen som av nagon anledning ar min fysiklarare lat det som att den var i stort sett ickeexisterande. Jag tror han sa nagot om att deras fokus ligger pa Bunkansai sa de kommer inte gora sa mycket forens efter Taikusai. Och det ar typ tva medlemmar. Det ar svart for han kan ingen engelska och jag vet inte riktigt vem jag ska vanda mig till for att fa mer information. > <; Haha idag fragade random larare om jag hade gatt med i klubben an (alla vet att jag vill ga med) men var fysiklarare stod bakom sa jag kunde ju inte saga att jag inte visste nagot om den for han har ju forsokt forklara for mig, jag ar bara inte saker pa om jag fattat allt ratt och var och nar medlemmarna (host) traffas.
Jag har ocksa funderat pa cheerlaget, japansk cheerleading (de kallar det cheerdance) ar typ... vanlig dans. Men de ar sa sjukt seriosa. .______.; De tranar varje dar efter skolan + lordagar och det ar tydligen massa konditions och styrketraning. Kate och tva jattesota tjejer i min klass ar med sa det skulle sakert vara jattekul, jag ar bara osaker pa om jag kommer orka lagga ner sa mycket tid och energi pa det. Dessutom har nog inte de som satt mig pa idrotten (bla hon som jag tror ar cheerlagets larare) fatt det basta intrycket av mina dancing skills haha. > >; Det skulle sakert vara bra for mig med tanke pa hur mycket folk ater har (min obento ser liten ut med det far plats en hel del haha) men jag har liksom redan tre idrottslektioner i veckan.
Help? D:


Jag har orkat fixa bilder pa skoluniformen~! Forlat att jag inte har den pa mig... xD Jag glommer alltid bort att ta en bild, jag hinner inte pa morgonen och jag byter om sa fort jag kommer hem for det ar sa varmt. Det kommer mer bilder, jag lovar.


Trojan och kjolen. Typ alla tjejer har den vita blusen istallet men jag ar for snal for att kopa den ocksa (vet inte om jag har sagt det, men man maste ha trojan vid vissa tillfallen sa det ar antingen den eller bada). Tydligen ar randerna pa kjolen mycket stylish, iaf enligt skolans hemsida.


Srumpor~ Det ar inte kneesocks, utan vanliga stumpor fast tjockare vilket ar mycket trevligt i den har varmen. Det dar ar Kyugakus marke btw. :3


Skolvaska som vi fick gratis. <33 Det ar ar tydligen en gammal design sa de andra i min klass har en som ser likadan ut men ar lite lite annorlunda. Min ar battre. 8D


Nej det har ar inte en del av uniformen. xD Som bonus far ni ett par jattesota strump-toffel saker jag kopte i Tokyo. Jag hittade det har market i Kumamoto ocksa sa jag ar meccha ureshii~~ :'D


Asa: Haha det ar sa jag badar varje kvall. xD Jag brukar dock fa bada forst eftersom alla andra gar och lagger sig sa sent. Kotatsun (det laga varma bordet) kommer nog ocksa fram i vinter.

Felicia: Det ar fysik. Pa japanska. Men nej det ar verkligen inte svart, vad far dig att tro det? Nejmen jag tror vi haller pa med tyngdkrafts grejs? Vi ritar typ massa lador och pilar och ba amen har ar det den har kraften som drar eller vad den nu gor sa ladan ror sig hitat. Och raknar massa med sin och cos. .________. Tror tyvar inte jag kommer kunna upplysa dig sa mycket, vi skulle svara pa fragor forra bibellektonen och den anda fragan jag forstod var "Vad heter Jesus mamma?" Som sagt, sa kristen var den skolan. xD;

Jag har fortfarande massa bilder fran Aso som jag kanske anstranger mig lite for att lagga upp om ni anstranger er lite for att kommentera~ :3 Kram pa er, idag var en lite speciell dag sa forhoppningsvis kan jag skriva om den imorgon~~ owo

3 kommentarer:

  1. Skoluniformen är ju söt ^^ Jag älska väskan!! Lägg uppe en bild när du har den på dig så man akn se den bättre :)
    Jag sa till alla på japanskan att forsätta 3 terminer till, men de blev mest förvirrade över hur länga du ska vara där :P
    //Nellie

    SvaraRadera
  2. Är det någon omkring dig som kan engelska? Den kanske kan översätta lite åt dig i smyg så att du hittar någon som kan ta med dig i bildklubben? Tycker du ska satsa på det du tycker är kul^^ Ochoch jag har precis köpt en flygbiljett till Japan så att jag kan komma och stjäla dina toffelstrumpor/strumptofflor. Jag hade bara råd med en enkelbiljett så jag får tyvärr simma hem men det ska nog gå bra. Mamma säger att det är varmt (16 grader) i Mälaren så jag kommer åtminstone inte behöva frysa när jag kommer tillbaka. Hoppas jag inte blir uppäten av en manet, vissa kan bli riktigt läskiga har jag hört. Och btw, ditt svar på min förra kommentar gjorde min dag xD "Så kristen var den skolan..." Hahaha. Alla vet ju att Jesus mamma hette Gertrud.

    SvaraRadera