2011-09-16

Bonjour

Sitter med Non-chan och tittar pa random fransk film pa tv. Kumi-san kommer inte och hamtar mig foren halv tva sa tankte jag skulle skriva lite om helgens planer~ Eller sa mycket av helgens planer som jag faktiskt har forstatt. xD;

Eftersom min familj jobbar pa helgerna gor folk allt for att hitta saker at mig att gora, vilket ofta leder till att jag ar lite overbokad haha. Forst verkade det som att jag inte skulle gora nagot idag, Yamashita-san (danskens vardmammma) erbjod mig att komma over till dem, men jag tankte att jag skulle aka in till stan och handla lite skolmaterial. Imorse ringde Kumi-san och fragade vad jag skulle gora idag. Tydlgen skulle hon upp pa ett annat av Asos berg och traffa nagra kompisar, sa hon fragade om jag ville folga med, eller om jag ville aka till hennes skadespelarkompis teater. Sa nu har jag plotsligt tva saker att gora idag, vet inte riktigt vad jag ska valja. xD;
Imorgon ska jag ga pa en konsert med min andra vardfamilj, Inokuchi. Jag tror det ar en till jazzkoncert och tydligen ska min bildlarare spela? Det ska i allafall bli kul att traffa Inokuchi. ^ ^ Jag ar osaker pa vilka som ska folja med, men jag hoppas att Moe eller Amuru kommer, jag har knappt pratat med Moe an. Nu kommer vi till delen jag inte riktigt fattar. Eftersom koncerten slutar sa sent foreslog de att jag skulle sova over hos Inokuchi, vilket bara det ar tillrackligt komplicerat eftersom utbytesstudenter egentligen inte ska sova ensamma nagon annanstans en hos sin nuvarande familj. Men det funkade tydligen om Kumi-san korde mig mellan familjerna for att se till att det var nagon som hade ansvaret over mig ifall det skulle ske an olycka. Problemet ar att min nasta vardmamma ska till jobbet jattetidigt pa mandag (trodde hon var hemmafru, men hon jobbar tydligen ocksa? o:) sa nu vet jag inte riktigt hur det blir. Okaasan sa att de holl pa och diskuterade det men jag vet inte vad de kom fram till. ^ ^; Ibland orkar jag inte anstranga mig for att forsta allting, jag liksom bara foljer efter alla och ser vad som hander. xD;
Pa mandag ar det tydligen en elev fran en annan skola i Kumamoto som vill lasa pa universitet i USA nar hon gatt ut high school som vill traffa mig. o: Hon kommer i som vill traffa mig. o: Hon kommer i till stan sa ska vi fika eller nat, det blir sakert kul. ^ ^

Den dar franska filmen slutede inte sa roligt btw, den var jattehemsk. D': Jag tror att huvudrollen spelades av samma skadespelare som han i La Haine for er som sett den.

Kom pa att jag har glomt att svara pa en fraga~
Jag tror att modern japanska ar japans motsvarighet av var svenska, alltsa vanlig japanska. Klassiskt japanska daremot, eller Koten, ar tydligen nagot helt annat. Jag har faktiskt ingen aning om exakt vad det ar, men jag tror att det ar gammal japanska? Jag vet bara att tillochmed japaner har svart att lasa mina anteckningar fran de lektionerna. xD;

Nellie: Jag ska forsoka, bara lite awkward att springa runt med kamera i skolan. xD;

2 kommentarer:

  1. Du verkar ha rätt mycke att göra, alltså :D not fair, ja måste ba plugga -___- men HA - ja ska på BMTH Konsert ;D och en massa andra random heavy mental band! muhuhu...

    men hey btw, den där kendo grejen eller va det var som du skrev om när dom skrek konstigt, e det när man slår på varandra me pinnar? Ja vill!! : DD Finns det inget där man får ha riktiga svärd...??

    SvaraRadera
  2. Ojoj fult upp xD Låter kul ^^
    Jag vill oxå göra massa roliga grejer, jag bara går i skolan och jobbar ^-^''
    //Nellie

    SvaraRadera