2011-09-12

Helgen

Har antligen lart mig aka in till stan OCH varit pa Mt. Aso~

Eftersom mina vardforaldrar jobbar pa helgerna och inte kan hitta pa en massa saker at mig tog min omradesrepresentant med mig lite overallt i helgen. Pa lordagen akte vi in till centrum, vilket ligger bara nagra stationer fran min skola sa med mitt kort kostar det 30 yen att aka dit. Eller sa gar man rakt fram i typ 10 minuter. Vi gick till Softbank for att kolla hur mycket pengar jag har har kvar pa min mobil och vad jag ska gora nar de tar slut, sen visade hon nagot museum, tror det var modern konst? Det hade ett bibliotek ocksa, trevligt. :3 Men det roligaste var nar vi hittade Baby's butik. Baby, the Stars Shina Bright ar ett japanskt marke som jag tycker om typ mycket, och jag hade sett pa deras shoplist innan jag akte att de hade en affar i Kumamoto, men jag trodde inte den skulle ligga 10 minuter fran min skola haha~ xD Vi gick iaf dit och hon som jobbade dar var SA SOT. :'D Hon var jatteliten och kladd i ouji-style-ish klader (ouji=prins), och hon och Kumi-san gick och pratade massa pa japanska nar de kollade pa kladerna, jag fattade ingenting utom nar de sa KAWAII~~ eller TAKAI~~ (takai=dyrt, en ganska bra beskrivning av deras klader =w=) Kumi-san foreslog att hon och mina vardfamiljer skulle ga ihop och kopa en klanning till mig i fodelsedags present!? Uwaah~~ ;w; De ville att jag skulle prova en klanning, vilket visade sig vara en ganska komplicerad process haha. Hon som jobbade i butiken (jag tror att hon var agaren?) var lite overexalterad och sa typ forlat helatiden for att jag inte fattde hur jag skulle gora. Man fick saklart ha skor pa sig i butiken men inte i "provrummet", jag fick prova klanningen ovanpa de klader jag hade pa mig och satta en san dar tygpase som ska forhindra att man kletar av sitt smink (for jag hade ju sa mycket smink pa mignot) pa kladerna over huvudet. Sen hade den ett hundratal (kandes det som, det var typ tva) grejer man skulle knyta som hon fick hjalpa mig med och nar jag kom ut ur provrummet fick jag ta pa mig tofflor. Nar jag antligen hade fatt pa mig allt stod bade hon och Kumi-san och stottade sig mot disken i en kvart for att de tyckte att det passade mig sa bra och jag var sa sot och de ville ta bilder men man fick inte fota i butiken sa det kunde de inte. XD;; Haha jag sag verkligen inte sa speciell ut. Jag tycker att asiater brukar se battre ut i asiatiska stilar men de tycker tydligen tvartom. Ska definivt besoka den butiken ofta, aven om jag inte kommer kunna kopa sa mycket~ <33

Jag stannade kvar och gick runt lite sjalv efter att Kumi-san akte hem, vilket var tur for jag traffade massa kompisar fran skolan. xD Forst traffade jag Amuru, min nasta vardsysters kusin som var med och motte mig pa flygplatsen och gar i min skola, i en bokaffar. Han forsokte ta reda pa vad jag gjorde dar men det gick inte sa bra. Jag sprang liksom bara runt i random affarer och orienterade mig lite, vet inte hur man sager det pa japanska. xD; Han listade ut det tillslut iaf haha. Sen traffade jag en tjej fran min klass, Sayaka, inne pa ett stalle som heter Parco dar typ alla unga koper sina klader. JAPANSKA TJEJER SER SA ANNORLUNDA UT UTANFOR SKOLAN. I skolan har alla uniform, inget smilnk och knappt nagra smycken, men hon hade verkligen fixat sig med losgonfransar och allt. Hon skulle mota nagra andra fran klassen men jag skulle ga precis nar de kom. De slapade i allafall med mig och tog purikura haha. Jag ar samst pa purikura btw, hur man nu kan vara det. Jag tittar alltid pa skarmen istallet for in i kameran. > >;

Tankte skriva massa om Aso ocksa men jag skriver sa langt helatiden. >______>
Kumi-san tog med mig till Aso kakou (kakou betyder krater). Det var jattevackert, i sjalva kratern var det turkosblatt typ vatten (?) och rok och grejs, och man kunde se jattelangt fran uppe pa berget. Jag vet att jag ar seg med bilder, jag SKA visa dem. Patience~~ Pavagen ner besokte vi Kaze no Oka, ett konstmuseum som ags av en kille som forlorade sina hander i en olycka och blev konstnar, han har konstgjorda underarmar. Sen nar vi skulle aka hem kom det ett par... aldre man pa motorcyklar och Kumi-san kande tydligen en av dem sa hon borjade prata med dem. Vi tog en massa bilder av nagon anledning och jag fattade som vanligt ingenting (alla Ska Ta Bilder Med Mig Av Nagon Anledning). Sen Nar vi satt i bilen forklarade Kumi-san att han vi satt i bilen forklarade Kumi-san att han var en skadespelare som ar jattekand i Kumamoto? Och nasta helg ska vi till hans teater-grej? (Shunsuke kom nyss hem och sa ohayo? (godmorgon) whut? jag svarade med okaeri i allafall, hmm..).

Kram pa er och tack for kommentarerna, fortsatt sa 'k? Annars kanske jag inte vill komma tillbaka. D:
Nellie, nar borjar japanskan? Se till att alla fortsatter tre terminer till~! >w<

3 kommentarer:

  1. Ahh, Mt Aso, kommer ihåg... När vi varit uppe på toppen så kom det en japan i bil och erbjöd oss lift ner, "to practise my english" som han sa! Han körde oss till vandrarhemmet och sa att han kom och hämtade oss på kvällen för han ville bjuda på middag och ett bad!? Vi hade en fantastisk kväll hemma hos honom och hans gamle far ( hans fru var på BB!) god mat i ett iskallt rum. Under det låga fanns det en heater som var brännhet men värmde gott på benen som man precis fick under det 30 cm höga bordet! Jo, vi badade också, en djup enmanspool/kar i badrummet fyllt av het vatten ( alla anväder samma vatten) där vi en och en gick in och badade efter middagen. Kul minne, du ska få se bilderna någongång Sara! Fortsätt skriva för vi fortsätter att läsa! Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Japanskan börjar nu på Torsdag ^^
    I will try my best!;) Skynda med bilderna, okej? :)
    //Nellie

    SvaraRadera
  3. Omg du ska läsa fysik!! :D Nu kommenterar jag på fel ställe va? Men omg du ska läsa fysik!! :D Är inte det svårt? Vi håller på med judendomen i religionen så jag läste bibeln igår. Hela. För jag är så ambitiös. Nej men jag läste skapelseberättelsen, och det var ganska intressant. Speciellt när Adam och Evas söner blev vuxna. De gick och tog sig varsin hustru och jag liksom ba aha va vart kom de ifrån då? Och sen dödade Kain Abel eller om det var tvärtom och då blev Kain eller om det nu var Abel rädd när gud blev arg. Kain eller om det nu var Abel sa att han skulle vandra tröstlös och rotlös här på jorden och vara rädd, eftersom vem som helst kunde skada och döda honom. Liksom jaha de var tre människor på hela planeten så vilka är det du tänker på när du säger så Kain/Abel? Jag slöt mig till att han är schizofren. Och tidigare, när Eva hade tagit av den förbjudna frukten blev gud också arg och ba "Orm, din skit, så gör man inte. Jag dömer dig till att kräla på marken". Vad gjorde ormen INNAN undrar jag? Det är bra att du läser bibelkunskap så du kan komma hem och upplysa mig, så att jag inte hamnar i onåd hós DEN ALLSMÄKTIGE och blir dömd att gå på två ben.
    Kraaam<3

    SvaraRadera