2011-09-18

Idag...

...har jag inget att gora.
Tankte aka in till stan senare men bussarna gar typ aldrig eftersom idag raknas som en helgdag, typ Respect for the Aged Day. Okaasan jobbar och bade otoosan och Shunsuke sitter pa sina rum sa jag har jattekul. Det ringde pa dorren for en stund sen men ingen verkade hora sa jag oppnade. Det var typ ett par som sag trevliga ut och forsokte forklara for mig vad de ville men det gick inte sa bra, sen kom otoosan ut fran sitt rum och sa nagot och sen gick dom. Mojligt att de ville salja nagot eller tillhorde nagon konstig sekt eller vad vet jag, jag kanske inte skulle oppnat haha. xD;

Det var jatteroligt igar btw, min nasta vardmamma och Moe kom och hamtade mig, Moe hade kopt apelsinjuice till mig. :'D Sen akte vi upp en bit pa Aso och vantade pa Kumi-san och hennes man. Vi satt och at crepes och pratade, Moe och hennes mamma delade pa en men av nagon anledning skulle jag ata en hel sjalv. De ar inte sma. owo;; Moe betalade, hon ar verkligen jattesnall mot mig hela tiden. ;w; Konserten var i okaasans galleri, men vi var bara dar innan och pratade lite med folk, blan annant min bildlarare. Han ar snall, vilket ar bra eftersom jag kommer ha en extra bildlektion samma dag som jag har min vanliga. Vi stannade inte sa lange, utan akte och at yakitori istallet. Tydligen gick Kumi-san och bada mina vardmammor i samma klass innan gymnasiet, och hon som jobbade pa yakitori-stallet gick ocksa i deras klass? xD Moe hjalpte mig med min mobil, den har blinkat blatt ett tag och tydligen var det for att Kumi-san hade lamnat rostmeddelanden. Det fattade ju inte jag. =w=; Alla sager att jag och Moe redan ser ut som syskon haha. Aven om jag tycker om familjen jag bor hos nu sa maste jag saga att jag langtar lite tills jag flyttar, da kan jag vara med Moe och hennes kompisar och ahh det kanns bara som att den familjen verkligen passar mig. Deras bil ar liksom inredd med Hello Kitty saker, de har tillochmed ett Hello Kitty-marke (rosetten) brevid registreringskylten. xD

Anyway, det gar en buss om typ en halvtimme sa jag tror jag ska ta den. Jag hoppas nagon kan komma ut fran sitt rum tills dess, jag maste ju saga att jag gar men jag kanner inte for att knacka, far val ropa eller nat. =w=;

Ohh om det har med skolklubbar, jag tror inte jag kommer ga med i cheer i allafall. Jag kommer inte ha tid att gora andra saker sa det kanske inte ar vart det, dessutom kommer jag kunna ga till Moes dansskola nar jag flyttat. Jag maste betala lite menmen. :3 Hon dansar jazz sa vi far val se hur bra det gar~ xD; Problemet ar att jag maste hitta en annan klubb att ga med i. Koren gar bort lite eftersom jag inte kommer kunna sjunga i allafall, sangerna ar ju pa japanska och ja. Jag vet inte om jag ar sa intresserad av musikklubbarna (tror att de har nagon sorts ensemble och typ chime). Det star pa hemsidan att de har kalligrafi och volontar men jag vetinte om kalligrafi ar aktiv. Broadcasting har de ocksa men det kanns ju lite vardelost nar man inte kan spraker ordentligt. De har typ hundra sportklubbar, bla judo, karate, kendo, kyudo, boxning, vollyboll, basket, tennis, badminton, rugby, pingis, simmning och sjalvklart baseboll (deras basebollag ar det 8:e basta i landet) men jag kanner inte for en sportklubb. Dessutom ar Kyugaku ganska elit nar det galler sant sa de ar sjuukt seriosa. Vet inte riktigt hur jag ska gora men vi far se.

EDIT: Jag hann inte med forsta bussen, missade tva bussar nar vi at lunch och lite innan fjarde bussen skulle ga borjade det regna. Sa nu sitter jag har igen. Varfor maste bussarna ga sa sallan? D':

2 kommentarer:

  1. Ojoj, så många klubbar :O Måste man vara medlem i en klubb?
    Du kan ju alltid fråga en lärare om kalligrafi klubben är aktiv ^^
    Det rengnade här idag oxå, hela morgonen :(
    Du kan ju kolla på japansk tv ;) finns säkert nåt roligt att se på ^^
    Moe låter jätte snäll, efter hur många månader är det du byter familj?
    //Nellie

    SvaraRadera
  2. Kyudo är skitkul! Bara så du vet ;)
    Så är det inte så fysiskt ansträngande heller.

    SvaraRadera