2011-12-01

Snövit

Idag var en bra dag~
De hade prov idag också, men jag kommer ändå till klassrummet på morgonen och är med när vi sjunger psalmer och det där. Kommer ni ihåg Yuutaro, som sitter brevid mig på datalektionerna? Jag tror att jag har sagt något om honom förut. Well, han är typ den sötaste människan någonsin. XD Han går runt och sjunger konstant, pratar alltid om hur random folk och saker är "ikemen" och har ett allmänt gulligt ansikte. Jag skulle inte säga att han "ser bra ut", men han har jättelånga ögonfransar och typ alltid ett jättegullit ansiktsuttryck~ :'D En gång, när jag satt längs fram i klassrummet och han satt längst bak på samma rad, hörde jag något som välte och alla kollade bakåt. Visade sig att han hade ramlat av stolen, men han räddade sig själv genom att snabbt sätta sig upp på golvet och se ut som att "nej men jag bara sitter här är det något konstigt med det?". Menmen iaf nu sjunger vi en psalm som går typ gloo o-o-o-o oo-o-o-o-o oo-o-o-o-o ooria nåntingnånting, men eftersom de har prov ställer sig alla upp med skolböckerna och fortsätter plugga istället för att sjunga, utom Yuutaro. XD Han såg så söt ut, typ kollade runt på alla andra och ba "men varför sjunger ni inte? o:" Älskar den sången nu, igår var det en kille som fortsatte sjunga gloria-delen jättehögt efter homeroom hade slutat, jag kunde forfarande höra honom från ett klassrum på tredje vångingen när jag gick över skolgården. xD;

Förutom att Yuutaro är så gullig var skolan idag inte så rolig, Kate hade japanskalektion så jag kunde inte prata med henne utan satt och kämpade mig igenom näsan allt jag hade kvar av min nya japanskabok. Hade haft dans dagen innan (jag är fortfarande pinsamt dålig, haha T-T) och kommit hem jättesent så jag höll dessutom på att somna. Men vi slutade tidigt, 10:25, så jag och Kate gick till Dailei och åt lunch tillsammans~ Jag åt ramen, den var lite stark men jättegod. Sen åt vi crêpes vilket är typ det godaste som finns och hade kul med att slänga pappret efteråt.
Kate: SPRING TILL PAPPERSKORGEN!
Jag: Varför ska jag springa till den? Jag går. .___.
(disskuterar olika alternativ till hur vi ska ta oss till papperskorgen)
Kate: Då springer jag! 8D -tar mitt skräp och springer- -går överdrivet långsamt tillbaka-
Jag: Men du gick ju tillbaka. DU SKULLE JU SPRINGA. D:
Kate: Men k. -springer till papperskorgen och tillbaka-
Kom sen på att det kanske inte var så japanskt att springa runt sådär, en äldre man som satt vid bordet brevid oss skakade på huvudet åt Kate. : D; Förlåt...
Sen gick vi in till stan och kollade runt i massa affärer. Det är så roligt att gå runt med Kate för vi kan prata på ett annat sätt än med våra japanska kompisar och skratta åt alla konstiga saker vi hittar. Dessutom tycker vi om typ samma saker så vi går runt och pekar på allt och ba "TITTAVADSÖTLALA :D". Vi köpte matchande halsband och mobilsmycken i en affär med jättefina handgjorda saker. Mobilsmyckena är små dekorerade macaroons, min är med Snövit och Kates med Alice i Underlandet. De har en massa fina saker med Snövit, Alice och Rödluvan här, och hittils är alla (er båda) sakerna jag köpt med snövit. Kate köper alltid Alice~ Båda halsbanden har små rosor, mitt har en rosa ros och ett hjärta och Kates har en röd ros, ett snäckskal och en blomma. Det fanns inga likadana saker i affären eftersom allt var handgjort, så vi köpte saker som påminde om varandra. ALLT var verkligen jättefint, och inte det alls dyrt med tanke på att det var handgjort osv, måste gå dit fler gånger. owo Jag känner att jag behöver flytta till Japan, jag har så otroligt lätt för att hitta saker jag tycker om här. Hittar aldrig något jag vill ha i Sverige, haha. Vi gick till Starbucks också, och jag drack kaffe ordentligt för första gången~ : D Det var en Gingerbread Latte med grädde, så jag vet inte hur mycket det räknades, men det smakade ganska mycket kaffe. Var okej eftersom det smakade pepparkaka också. Till det åt vi det här:

-random Kate-

De var så söta att vi inte ville äta dem, men den var så goood~~ ;_______; "Holiday Boy" hette han, haha. En av Moes kompisar jobbar på Starbucks, men hon var inte där idag.

Ochoch vet ni vad jag hittade? Änglaspel~! :'D Det stod till och med "original Swedish design" på dem, haha. Jag hade berättat om dem för Kate dagen innan så var glad att jag kunde visa dem. Jag älskar verkligen änglaspel, de är så fina och låter så fint~ TwT

Ah kom på en rolig grej som hände när vi skulle gå från skolan och jag skulle gå in i mitt klassrum för att byta skor. Vi gick och pratade i korridoren och jag såg några killar i min klass genom fönstret så jag gick bara in som vanligt. När jag hade gått halvvägs genom klassrummet kom jag på att jag hade glömt att kolla så det faktisk var mitt klassrum. Kollade på schemat på väggen och det var inte mitt schema. .____.; Såå jag vände helt om och gick ut till Kate igen och hon började skratta jättemycket och jag kom på hur konstigt det måste sett ut för de som satt i klassrummet. xD; Jag gör sånt helatiden, andra gången jag går in i fel klassrum.
> <;;

Har säkert redan sagt det, men kommer sakna Kate så sjuukt mycket när hon åker hem. Hon är liksom den enda jag kan prata ordentligt med. ;______; Blah vill verkligen inte att hon ska åka. 3: Det var typ vår igår, jag såg till och med en fjäril, men nu är det jättekallt i mitt rum, det blir inte kul att gå upp imorgon~
Nu ska jag försöka plugga lite, baibai~~

EDIT: Det är verkligen KALLT här, jag fryser jättemycket~ D8 Vet inte vad jag ska göra~~~ ;;______;;

1 kommentar:

  1. Awesome, halsbanden och mobilsmyckerna låter jätte söta ^^ bild? :P
    Sätt på dig en mysig tröja och kryp in under täcket ;)
    //Nellie

    SvaraRadera