2011-12-09

Fredag

Så var ännu en skolvecka slut. Vilket ärligt talat känns ganska tråkigt, haha. Jag trivs jättebra i skolan så det känns alltid lite tråkigt när jag åker hem på fredagar, måste liksom vänta ända till på måndag innan jag kan träffa min klass igen. xD Jag hade verkligen tur med klassen, det är inte som att alla är bästa kompisar men det är sjukt mucket mindre grupperingar än i andra klasser och jag pratar med alla tjejerna. Killarna har också börjat prata lite med mig~ :D Som sagt bygger tjejerna ett stort bord av massa bänkar på lunchen och äter tillsammans, men var i klassrummet bordet byggs upp beror på vart de flesta av tjejerna sitter för tillfället. Förut var det alltid i mitten, nu är det mer i ett hörn av klassrummet. Min plats, som är en bit bort från bordet, har typ blivit samlingsplats för killarna. :D; Lite jobbigt när jag försöker hämta/lämna saker/vill sätta mig och alla står i vägen eller helt enkelt sitter på min plats. =w=; En gång var det en som satt ovanpå min bänk. xD; Men ah anledningen till att jag ens skriver något idag fast jag inte har något att skriva om är att jag har tråkigt och vill tillbaka till skolan. : D

Ochoch en till grej. Jag vet att jag alltid skriver jättepositivt om allt. Det finns så många personer här som gör mig glad och håller mig på bra humör, så jag känner alltid för att skriva om alla de bra sakerna. Men det finns saker som är mindre bra också, de är bara inte tillräckligt dåliga för att ta över de bra sakerna. Stör mig till exempel en hel del på vissa saker i min skola, men jag tycker så mycket om eleverna och de flesta av lärarna och trivs så bra när jag är där så de känns inte tillräckligt viktiga att ta upp, eller jag är aldrig på tillräckligt dåligt humör för att orka skriva om dem. Men det skulle ju vara trevligt om jag kunde få någon form av ordentliga japanska lektioner. Jag har liksom helt andra förutsättningar att lära min japanka än eleverna från Kate's skola i Australien, som får det, antagligen för att det är en systerskola. Men just sayin. Det är svårt att lära sig ett språk själv.

Har föressten fortfarande på mig skoluniformen, fast jag kom hem för säkert två timmar sen. Det är kallt och jag orkar inte byta om. =_____=




Nellie: De har så sjukt fina strumpor här~!! :'D Tutuanna och Kutsushitaya <3
Yuss typ. De är jätteroliga. XD
Ge mig dig adresss~~ :D

Emma: Saknar dig ocksåå~! Asså jag har typ inte pratat med någon sen jag kom hit känns det som. ;~;
Haha det blir så när man är utbytesstudent i Japan. xD;
Ahh jag har en adress, maila din så mailar jag min~ :D
Kraam p dig~ <33

1 kommentar:

  1. Jag kommer köpa massa strumpor när ajg åker till Japan, haha xD
    Låter lite creepy med stalkers ^-^''
    Jag vet inte om jag har din mejl :P

    //Nellie

    SvaraRadera