2011-12-07

Jag vill också ha snö

JLPT är äntligen över~ ;w; Det är så skönt att inte inte behöva stressplugga mer. Tyvärr har jag typ inte pluggat någonting sen provet, vet inte om jag har sagt det men mina så kallade japanskalektioner är inga japanskalektioner så jag vet inte riktigt hur jag ska plugga längre. Det är ju lungt för Kate eftersom hon åker hem nu men jag kan ju inte bara lägga ner, haha. xD; Jag tror att provet gick bra i allafall. Det var en hel del i grammatikdelen som inte fanns med i mina böcker så jag fick gissa massa, så det kan hända att jag inte blir godkänd där och man måste ha godkänt på alla delar för att klara sig. Men läsförståelsen var typ i samma del som grammatiken och den hade jag inga problem med så jag hoppas den drar upp poängen tillräckligt ifall jag får jättedåligt på grammatiken. Hörförståelsen var jättelätt (tror jag) och ordförståelsen/kanji gick också helt ok. Det där med att jag inte hade några problem med läsförståelsen är föreseten inte riktigt sant, kom jag på. Den längsta texten handlade nämligen om någon människa som samlade på stenar från olika platser, och jag blandade ihop kanjit för sten med det för insekt. Så det blev jättekonstigt, typ "jag samlar på insekter blabla, insekter med fina färger, roligt formade insekter, insekter som känns sköna att ta på" (blev ännu konstigare när jag försökte översätta det sista till svenska haha, det är typ ordagrant. ni vet "lena" stenar? det var antagligen såna de menade), "jag ställer ut alla insekter hemma, och ibland målar jag dem i fina färger" eller "det finns inte plats för alla insekter, så de som inte får plats packar jag ner i lådor och byter ut ibland". Det hade inte varit några problem för mig att svara på frågorna även om jag trodde att personen i texten samlade på insekter och tyckte att det var en ganska konstig text att ha på provet, men jag kom på mig själv. xD

Idag var jag och handlade lite efter skolan. Köpte ett till par svarta strumbyxor, och STRUMPOR. Jag har blivit helt obsessed with strupor sen jag kom hit, japanska strumpor är så söötaa~~ :'D Och då menar jag inte bara de låga jag visade innan, det finns miljontals olika desiger på "vanliga" strumpor. Jag kan spendera hur lång tid som helst inne på Kutsushitaya (en strumpaffär. kutsushitaya betyder dessutom "strumpaffär") och peta på allt. Jag vet inte vad det är med mig och att bli helt beroende av att köpa konstiga saker, det är samma sak med gulliga klistermärken och typ pennor/sudd. Och det finns för mycket sånt här. xD;;
Jag passade också på att gå till en av mina favoritaffärer, Pink Latte, för att kolla om de hade kvar en pandatröja som jag verliken vill ha. Det hade de inte (D:), men jag hittade däremot ett jättegullit paraplyhalsband. :'D Köpte lite godis också~


Godis och halsband. <3 Köpte någon grej med vindruvssmak (för japanska vindruvor är så sjukt goda owo) och en annan med persika som visade sig vara jättekonstig. Det är typ kolor med små gelébitar i? Men de är jättegoda~ :D Paraplyhalsbandet är det jag köpte idag och det andra är det jag köpte med Kate.




STUMPOR. :D JAG ÄLSKAR DE I MITTEN. XD Vet inte hur mycket jag kommer använda dem, kommer typ ha på mig dem hemma och bli glad när jag tittar på dem. :'D

Det hände en rolig grej idag i skolan btw. Jag var påväg till min kalligrafilektion som är i byggnaden mitt emot den där ettorna och tvåorna har sina klassrum, och på tredje våningen är "korridoren" utomhus. När jag gick där hörde jag någon som ropade på mig, och när jag kollade mot klassrummen stod mina stalkers i en av sportklasserna på andra våningen på balkongen och vinkade till mig. Så jag vinkade tillbaka, och ser att ett par tjejer jag känner i 2-3 också börjar vinka från tredje våningen. Så hör jag mitt namn igen och ser att Amuru och några andra i hans klass vinkar från sin balkong på fjärde våningen. Jag blev jätteglad haha. :'D
Vi håller föresten på med något konstigt på kalligrafin nu, tror vi lär oss att göra namnstämplar? Jag måste bestämma om jag vill ha mitt namn i katakana eller kanji, men det är svårt. Katakana är kanske lite tråkigt, men eftersom mitt namn inte har några kanji får jag ta något som de hittar på, och det är ju liksom inte mitt riktiga namn, om ni förstår vad jag menar. Dessutom finns det flera sätt att skriva det på. > <;;

Men ah jag kan skypa nu, så ni som vill göra det får kontakta mig på valfritt sätt. :3 Vill skicka ut julkort också med jag kan inga adresser, så om ni vill ha ett får ni maila adresser till mig. xD; Ochoch jag fyller år på söndag, bara så alla vet. 8D Jag vet inte om folk här kommer ihåg det, får väl hoppas~ xD;

3 kommentarer:

  1. SÖTA!!!!!!!!! Jag är oxå galen i strumpor, varje gång jag är i en affär så vill jag köpa strumpor :3
    Stalkers?? :O
    Haha du får gärna skicka ett julkort till mig om du skulle vilja :P
    //Nellie

    SvaraRadera
  2. Sara! Saknar dig galet mycket och mår lite dåligt över att jag inte pratat med dig på jättejättelänge, så förlåt, jag ska bättra mig!
    Du verkar vara poppis där borta haha :D
    Du fyller år på söndag! Klart jag kom ihåg :D Har du någon adress som man kan få så man kan skicka julkort/födelsedagskort till dig? Vill gärna ha ett också haha. Facebook vill inte riktigt fungera för mig nu, därför jag skriver här men jag kan mejla min adress :)Kram <3

    SvaraRadera
  3. Whazzaap :D Jag kom också ihåg din födelsedag! :D Skicka din adress så kan jag skicka nåt till dig? Är Amuru en kille? Är han söt? Vad har jag missat?? Jag har inte varit i skolan på hela veckan för jag är sjuk igen. Så nu äter jag något jättestarkt penicillin som ser ut som bomber. Man måste sitta upp när man sväljer dem för om de fastar eller går sönder i matstrupen så dör man eller nåt. Jag känner att jag berättar saker i ganska random ordning haha. Vill du ha en mentos? Det ligger 6 paket bredvid mig såg jag just. Undrar varför. Nu måste jag gå och tycka lite synd om mig själv, puss och kram<3

    SvaraRadera