2011-10-02

Taiikusai

Otsukaresama!! Taiikusai ar over~! :'DD

Forlat att jag inte har uppdaterat pa ett tag, vi ovade infor festivalen bade pa skoltid och efter skolan varje dag forra veckan, bade pa danserna och grejen nar man vander pa skyltar. En gang satt vi typ tre timmar med skylt-grejen. xD; All ovning skedde utomhus i sakert 30 graders varme, jag dog lite nagra ganger men det var sa roligt att kampa for att fa allting perfekt tillsammans med alla sa det gjorde inget. : D Jag satt som sagt bevid Kate pa skylt-grejen sa jag hade i allafall nagon att prata med haha. Vi var indelade i tre lag, rott, vitt och blatt (Kyugaku Junior High hade ett eget lag, tror jag, men det verkade inte som att de raknades), och varje lag leddes av en grupp treor varav en var lagledaren. Var ledare blev helt mobbad. XD Nar de andra lagens ledare ropade typ "ganbatte" (kampa) eller nat ropade alla "hai" eller "osu" eller w/e tillbaka, men nar var ledare sa nagot svarade ingen. Sen nar en annan kille i ledargruppen ropade samma sak svarade alla. XD; Alla ledare var oftast allmant roliga, de spelade upp scener ur filmer, dansade, kastade sig ner pa marken och massa annat konstigt. Jag och Kate funderade pa varfor de ens kunde allt det dar, de maste ha ovat massa hemma bara for att visa oss haha. Iaf sa var min och Kates klass pa det bla laget. :3

Sjalva Taiikusai var saa kul, jag maste aka och halsa pa min skola vad den har tiden nasta ar~ :'D Det borjade med nagon invigning da alla lagen stallde upp sig mitt pa IP:n och sjong nagon psalm (den vi sjungit i stort sett varje morgon sen jag kom hit) och tittade at hoger av nagon anledning. Jag tror vi tittade pa skolbyggnaden. Sen skulle vi ha uppvarmning. Jag var inte beradd pa det. Helt plotsligt stod alla och hoppade. xD; Resten av dagen bestod av massa tavlingar. Killarnas tavlingar var serost farliga. o.o; Tvaorna stod tre (tror jag) personer med en fjarde pa axlarna och sprang runt och skulle ta varandras hattar (I programet stod det "Kyugaku Ikemen Paradise ~Tabezakari no Kimitachi e~". Hana Kimi nagon? xDD -dor-). Treorna var i tva lag som hade varsin pale som halften av det andra laget skulle valta medans andra halften stod och stottade det egna lagets pale for att det andra laget inte skulle valta den. Jag vet att jag ar samst pa att forklara, jag har det pa film men fattar inte hur jag ska lagga over filmerna i datorn, de vill inte. D8 Iaf sa var det alltid nagon som klattrade upp hogst upp pa palen och sedan valte med den. De ar helt galna. >_____>; Jag ar osaker pa vad tjej-tvaornas tavling var, tror inte de hade nagon, men treorna skulle typ spring och hamta pinnar. Ahh har det ocksa pa film, det var verkligen inte sa lame som det later. xD; En gang slapade de runt pa en kille istallet for en pinne, antagligen for att det var en pinne for lite. De kunde inte hitta nagot battre? Eller helt enkelt leva med en pinne mindre? XD Det var massa mindre tavlingar ocksa, jag filmade allt som hande efter lunch eftersom jag var smart och lamnade kameran i klassrummet forst. En av de roligaste grejerna var nar alla klubbar skulle springa stafett i sina uniformer, jag har saa manga videos fran det. 8D Baseball var nastan alltid forst, och alla i baseball laget som inte var med i stafetten stod och gjorde vagen nar de sprang forbi. Kendo var forvanansvart snabba med tanke pa deras uniformer. o_______o; Look it up. De hade pa sig allt utom hjalmen. Kyudo var daremot typ sist, vilket ar ganska forstaeligt, de har inte heller de lattaste kladerna att springa i. Friidrotts uniformerna paminde lite om lopuniformerna i Juno och killarna i simlaget sprang i badbyxor. XDD Tjejerna fick dock ha nagot over. Cheerlager dansade ocksa~! Har ingen video fran det efter som jag skulle ga med ESS (engelska klubben) i "klubbparaden" och de dansade medans vi stallde upp oss, MEN DE AR SA SJUKT BRA. Har en video fran ett annat tillfalle som ska upp sa fort jag kommer pa hur man gor. Jag vill fortfarande ga med lite men jag kanner inte att jag kan lagga ner sa myckertid pa det. ;_____; Jag kanner dessutom massa personer i laget, och alla ar jattesota. Rio ar med~!! Eftersom Kate ar med fragar alla om inte jag ocksa vill ga med med ahh. D': I alla fall. Alla tjejer i ettan och tvaan dansade ocksa. Jag lyckades lara mig alla danserna! En av dem mindre bra men anda. xD; Men aah jag failade i den dansen jag egentligen kunde typ bast. Vi skulle ha flaggor nar vi dansade med hade knappt ovat med dem, och i en del skulle vi vrida dem pa nagot satt som jag inte riktig fattade sa jag glomde bort hur jag skulle halla dem sa det blev bara helt konstigt. Och jag stod typ langst fram i en pyramidformation. =__________=" -fail- Aja, resten blev iaf bra, tror jag. Tyvar var det lite svart for mig att filma eftersom jag dansade, men jag tror att ett filmteam filmade hela festivalen och jag kanske kommer fa en kopia pa filmen~ >w<
Det hela avslutades med skylt-grejen. Forst gjorde vi vagen at olika hall, sen skrev vi typ "Kyushu Gakuin, 100th-nanting (skolan fyller 100 ar i ar om jag inte namnt det), en bild pa ett shinkansen av nagon anledning och We ♥ KG \(^0^)/". Samtidigt som vi skrev det sista ropade varje lag "WE!!" "LOVE!!" "K!!" "G!!" (mitt lag ropade "G!!" nar vi vande upp smilyn, happas ni fattar hur jag menar xD;) Sen sjong vi skolsangen som jag inte kan, men jag hade lart mig nagra ord nar vi ovade sa jag forsokte sjunga med sa gott det gick~
Nagon gang innan skylt-grejen gjorde vara ledare nagon dans. ARRGHH JAG ONSKAR JAG KUNDE VISA ER DEN. Haha under ovningarna satt typ Kate och kallade var ledare for loser helatiden och var jattesur nar hela vart lag fick sitta ikladda svarta sopsackar i varmen en gang for att han hade forlorat i sten-sax-pase mot nagon av de andra ledarna (inte for att resten av laget var sarskilt glada over det), men pa sjalva Taiikusai-dagen hade han andrat frisyr, jag tror att han hade rakat bort lite har pa sidorna, och da var han plotsligt meccha kakkoii. xD Jag angrar jattemycket att vi inte tog en bild med honom eftersom han var var lagledare, jag och Kate satt och hade angestanfall tillsammans i biblioteket pa mandagen. Kanske kan fa en bild pa Bunkansai~ =w= Skolfestivaler verkar forovrigt vara ta-bilder-med-alla-du-kanner-eller-inte-kanner dagar, jag tog bilder med massa tjejer fran min klass och parallelklasser, plus att jag ock Kate blev stalkade av random killar i trean som ville ta bilder med oss. |D Treorna brukar inte prata med oss, jag ser dem inte sa ofta, sa det var kul~ Jag sprang runt med Yuria nastan hela dagen, massakarlek pa henne for att hon stod ut med att sitta och titta pa allt med mig i varmen och fota mig och Kate med random treor. <33

Ahh jag hade sa roligt under festivalen att jag inte ville aka hem efter och missade en buss med flit. =w= Familjen, jag tycker vi ska aka till Kumamoto i slutet pa september nasta ar. Bara sa ni vet.

BLA LAGET VANN BTW. BWAHA.

2 kommentarer:

  1. Haha, ja vill se den där festivalen, det verkar fett kul ju! Sånt är det väl typ ingen som gör hemma D:

    SvaraRadera
  2. Åhh det låter jätte kul! Jag är så avundsjuk~!
    -_-''
    //Nellie

    SvaraRadera