2011-10-12

Vinteruniform + bilder

Har precis atit lunch, currybrod (...det ar gott 'k?) och random jordgubbsyogurt-grej for jag ville prova nagonting nytt. :3 Idag varmde de dock inte brodet sa det var inte riktigt lika gott. Jag trodde jag sa att de skulle varma det, men det blev nagot fel sa jag stod helt konstigt och vantade pa att de skulle varma klart mitt brod som redan lag i pasen. Ibland vet jag inte riktigt hur jag ska svara pa fragor pa japanska. Till exempel, nar hon som stod i kassan fragade om hon skulle varma brodet sa hon "Atatameru, daijoubu desuka?" ("varma, ar det okej?") vilket jag tycker betyder "Ar det okej om jag varmer det?" men som lika garna kan betyda "Ska jag varma det eller ar det okej?". Jag svarar saklart "hai" om jag vill att de varmer det, men da tror de att jag sager att det ar bra som det ar. Men hur ska jag i sa fall saga att jag vill ha det varmt? "Nej det ar inte okej, jag vill att ni varmer det"? Ibland ar livet svart har borta... =A= Ni far sjalva lista ut narjag menar varmt och nar jag menar varmt-med-tva-prickar-over-aet, jag har lite brist pa bokstaver. Iaf sa var poangen med att aterigen beratta om min lunch att jag hade tankt ta en bild pa den, men jag var hungrig sa jag glomde bort det i tva sekunder och borjade ata pa den...

Meen tillbaka till vad det har inlagget egentligen skulle handla om; Jag har kopt min vinteruniform~! :'D Och jag har tagit en bild pa det nar den ligger i ladan~!


Nagon som vet hur man knyter en slips? =w=;
Forutom slipsen sa ar det blus, kjol, strumpor och blazer. Idag cyklade det forbi en kille nar jag stod och vantade pa bussen, OCH EMBLEMET PA HANS UNIFORM SAG UT SOM HOGWARTS EMBLEMET. Nu sag jag det ju inte sa tydligt eftersom han som sagt cyklade forbi men varfor hamnade jag inte pa hans skola? T-T

Ooch har ar bilden pa mig i sommaruniformen:


Jag veet att den ar dalig menmen jag gjorde mitt basta (typ). D:

Har lite bilder fran Taiikusai ocksa~!


Sumika, Sayaka, jag och Yuria i vart klassrum, mest for att ni ska fa se hur klassrummen ser ut. :3 Sumika och Sayaka har pa sig trojorna vi dansade i, jag och Yuria har pa oss de dansade i, jag och Yuria har pa oss de vanliga gympauniformerna. Ni som kan lasa katakana, notera att det star "Sara" pa min istallet for mitt efternamn. Tillochmed Kate har sitt efternamn, men mina ar sa langa, det ar typ ingen pa skolan som kan dem. xD;


Banden alla har runt huvudet visar vilket lag man ar pa. Tvaorna har grona uniformer och treaorna roda. Ettornas ar blaa men jag tror inte det ar nagra ettor pa den har bilden.


Jag och Kate~


Jag och Rio~ (som sagt, Taiikusai ar en let's-ta-bilder-med-alla dag xD)


Skolomradet mot kyrkan och fina trad. Har inte varit inne i kyrkan an men nasta vecka ska utbytesstudenterna tydligen bli fotade for nagon tidning dar inne.


Skolomradet mot sjalva skolan. High school-delen ar den langa byggnaden typ i mitten~

Nu ska jag ga och gora nanting annat. Eller nat. Klockan ar bara tva har borta men eftersom det ar midterms ar det bara skola pa morgonen, sa nu sitter jag har och vet inte riktigt vad jag ska gora. Jag antar att jag skulle kunna aka in till stan, men da maste jag ju betala for bussen sa jag stannar nog har i allafall. >__>

Nellie:
Men neje bilderna blir liksom morka och suddiga och ibland blir det rander pa dem, min svenska mobilkamera ar mycket battre~ =w=

Felicia: Har inte med mig gardinen, bara de andra sakerna. Borjar nastan angra det nu, jag kanske borde be nagon skicka hit den? XD
Morganar...? xD Har inte haft nagra lektioner alls idag, satt och var trott i biblioteket i tre timmar sen gick jag hem. =__= JAG FAR OCKSA ENKATER. FAST JAG INTE FORSTAR DEM. D8
Ahh jag kommer ha sa mycket panik over mitt projektarbete, jag vill ocksa gora Kina-grejen och slippa tanka sa mycket~ T-T Spanjoren far val sova i badkaret. Nejmen var hade ni tankt att den skulle sova egentligen? xD;
Jag har inte sett honom sen dess, vi ater liksom inte yakitori varje kvall. D: Men stallet ligger verkligen precis brevid vart hus, kanske borde ga in lite da och da och ba namen ojda det ar ju inte har jag bor hohoho >w>;;; 8D

P.S. Din styckeindelning ar fel.

4 kommentarer:

  1. Du kommer att vara en slips-expert när du kommer hem Sara;)

    SvaraRadera
  2. YAY~! Bilder :D
    Skoluniformen är söt, men vinter uniformen ser mer ut som den "klassiska" skoluniformen ^^
    Fett coolt med ditt namn på gympatröjan OwO
    Lunchen låter jätte god och klassrummet ser 1000 gånger mysigare ut än svenska klassrumm ^.^''

    P.S. även om bilderna är tagna på långt avstånd, så ser killarna jätte snygga ut ;)
    //Nellie

    SvaraRadera
  3. Hej Sara,
    Det finns sajter på nätet med tips på hur man knyter slipsar - du kommer att vara expert på det när du kommer hem! Börjar ni med vinteruniform redan? På bilderna ser det ju ut som högsommar. Kan du inte visa bilder på din familj?
    Kramar mamma.

    SvaraRadera
  4. Haha jag blir så glad när jag läser din blogg. Seg kommentar, jag vet, förlåt. Fast har inte jag skrivit en kommentar redan? Herregud vad jag är förvirrad. Hahaha jag fattar inte varför du inte tog med dig gardinen, den hade ju varit så bra att ha xD
    Sen var det nåt mer jag skulle säga men jag glömde vad. Jag sitter i naturreservatet och vet inte vart jag ska ta vägen, ingen är här. Ingen kom på idrotten i morse. Nu måste jag gå och äta och sen skriva ett jättejobbig spanskaprov.
    Spanjoren får sova i Hjalmars rum, Hjalmar får sova hos pappa :D Heheheh. Mamma är jobbar ju i Eksjö nu så hon är ändå inte hemma.
    MEN ASSÅ DÅ FÅR DU HELT ENKELT GÅ DIT OFTARE. JAG FÖRVÄNTAR MIG GIFTERMÅL. MINST.
    Nu fick jag bråttom plötsligt, hej så länge XD

    SvaraRadera