2011-10-09

Yakitori

Tankte egentligen skriva ett inlagg om skolan, men det far vanta lite. :3

Min vardfamilj ater ute en hel del. Mest for att min vardmamma kommer hem sent och inte alltid orkar laga mat (haha) men det ger mig chansen att prova massa kanda japanska ratter sa jag klagar inte.
Igar gick vi i allafall till ett yakitori stalle som ligger precis brevid vart hus (det finns massa resturanger i narheten av dar jag bor). Jag har atit yakitori i Japan en gang innan, fast det var med min nasta varfamilj och Kumi-san. Da var vi pa ett ganska stort stalle och det var inget som helst konstigt med maten. Olika sorters kott och kyckling pa spett liksom. Den har gangen var det dock lite annorlunda. For det forsta var det valdigt litet och trangt, det var inte jattemycket folk dar men det var anda typ fullt. For det andra vet jag knappt vad jag at. xD; Forst fick vi en liten sallad med goya, en trevlig gronsak fran Okinawa som i vanliga fallar sa bitter att den inte gar att ata (japanerna klarar det dock, har ingen aning om hur) men som faktiskt funkade i salladen. Sen fick vi spett med vanlig kyckling pa som var jattegoda, men efter det blevdet bara helt konstigt. Forts lever, sen nagot hart "kott" som jag inte har nagon aning om vad det var men anda at to make up for att jag inte at levern, sen en jattestor snacka fylld med snackans foredetta boende i smabitar. Fick ocksa lite olika rakor, men de var antingen raa, hela med skal och ben och huvud och allt eller helt enkelt bara ett huvud. At den raa och den med skal (fast jag tog bort huvudet) och de var faktiskt valdigt goda. Mindre kul att fa en bit vasst rakskal upptryck mellan tanderna men sa kan det bli ibland.
Menmenmenmen. Menmen det jobbade en jattejattesot kille dar. Assa pa riktigt, tankt Johnny's. Typ Yamapi/Yamada Ryosuke. o///o Ochoch nar vi kom dit sa var borden fulla sa vi fick sitta vid disken = typ en halvmeter ifran de som jobbade. .///. Okaasan satt typ hela tiden och ba "Visst ar han sot? Visst har han ett fint leende? 8D" bakom ryggen pa honom. Haha jag forsokte undika att svara, lovar att han horde. XD; Han gar tydligen i tvaan pa universitetet, sa han borde vara typ lika gammal som Moe? o: Det jobbade en tjej dar ocksa (ocksa studerande) som jag pratade lite med, hon var snall~ :'D I allafall sa flyttade de oss till ett bord nar det fanns plats, mwh. > >

En annan rolig grej som hande igar var att okaasan tog med mig till en brod/chokladaffar dar agaren typ hade pluggat i Frankrike och pratade franska. Jag tankte att amen det ar val inga problem. Riight. Min franska funkar inte riktigt som det ska just nu. Jag lyckades fa fram att je parle un peu francais och svara qui pa ett par fragor men inte sa mycket mer an sa. T-T Jag forsoker komma pa vad saker heter pa franska med det anda som kommer upp ar japanska, jag har forsokt tanka pa franska i skolan ocksa men det gar liksom inte. Fick tillochmed nagot ryck for ett tag sen och skrev ner nagra franska verb, haha. Sa var det med de 6 aren. =w="

Ohh kom pa en till gej som jag glomt bort att beratta, jag har atit unagi (al)~! Sager det mest for att jag vet att mamma tycket att det ar laskigt haha. xD; Men det var jattegott! Det enda konstiga var nagon genomskinlig soppa med en vit grej i botten som jag antig var nagon sort mussla, men skalen var svart sa det sag bara jattelaskigt ut. Sen sager okaasan att dar ligger alens hjarta.
._____________________________.;
Da vill jag ju verkligen ata det... =3=

Aterkommer med ett inlagg dar jag berattar lite mer om min skola inom... snart. Tills dess har ni lite tid pa er att kommentera och beromma min otroligt intressanta och mycket spannande blogg.
Kraam~ <3
(okaasan kom nyss hem med en gigantisk forpackning jordgubbspocky och Kiniko no Yama (jordgubbs/choklad svampar) till mig, yatta~! :'D)

2 kommentarer:

  1. HahahaJag blir alltid så glad när jag läser din blogg, jag skrattade ihjäl mig åt det där med snäckan xD Ochoch PAXFÖRATTFÖLJAMEDDIGPÅFESTIVALENNÄSTAÅR!! :DDD
    I torsdags gick jag nästan in i en dörr, det var också jättekul tyckte Saga. Hon skrattade i ungefär 4 timmar. I morgon har vi mössutprovning! Jag vill skriva Hakuna Matata på min mössa med jag tror inte jag ska göra det hehe. Vi försöker bestämma tema på vår skiva men det går inget vidare. Det var nån som tyckte att vi skulle ha radarpar, och i så fall tänker jag klä ut mig till Piff och Puff, eller iaf en av dem. Snart ska jag på en läskig konsert med Emma, Watain heter de, de ska bli jättekul, men...läskigt :D Nu hasplar jag bara ur mig en massa random saker och min styckeindelning är ju helt fantastisk, men gissa vad jag gjorde på dansen i måndags! XD Det var utan tvekan bland det konstigaste jag nånsin gjort, vi skulle KÄNNA RUMMET, vara GIRIGA, vilja ha MER, vilja känna MER, STRÄCKA UT VÅR HUD I HELA RUMMET OCH KÄNNA ETT FLÖDANDE LJUS INOM OSS. Sen lekte vi spaghetti och min lärare, medan han gjorde animaliska läten kan tilläggas, ba 'det blir varmare, 50 grader varmt, ni blir LÄTTARE I KROPPEN SOM EN KOKANDE SPAGHETTI OCH NU ÄR DET 80 GRADER VARMT OCH NU BLIR DET ÄNNU VARMARE OCH NI ÄR LÄTTA OCH STUDSAR OCH NU ÄR DET 100 GRADER VARMT OCH NI FLYGER FRAM!!!' GAAAH! Så vi studsade runt som tokar till och från i en och en halv timme, och gjorde samma sak på golvet. Om du hade kommit in i den salen just då hade du sett 30 vuxna människor som ligger i hysteriska krampryckningar på marken. För att det är kul. Intressant. Men förvånansvärt befriande, jag borde göra sånt oftare. Jag tror att det är bra för själen. Förlåt för världens längsta inlägg. Massa kramar <33

    SvaraRadera
  2. Okej, allting låter inte så där JÄTTE gott xP
    Men själva resturangen låter mysig ^^
    Du skulle ha frågat om killens nummer ;) Han måste ha varit jätte söt~! x3
    Haha vi kan bilda klubb, jag har läst franska i skolan men kan typ ingenting xD
    Jag har inte smakat ål, men det ser så läskigt ut :S Vad smakar det som?
    Skriv om din skola snart och ta lite bilder på den, jag vill se ^^
    Alla på Japanskan hälsar! Kram~ <3
    //Nellie

    SvaraRadera