2011-10-26

Kumamoto Jou + strumpor

Fick plotsligt lust att lagga upp lite bilder~ 8D


Taikou(tror jag det stavas; traditionella japanska trummor)upptradandet pa den lilla matsurin jag och Rio var pa innan vi gick till slottet. Enligt Rio var det elever fran en foredetta flickskola som inte har fatt in nagra killar an som upptradde. Har en liten film ocksa, men den vet jag ju inte hur jag ska fa upp. T-T


Utsikt fran en av slottsbyggnaderna.



De haller pa och aterstaller slottet nu, sa vissa av rummen ar sa har vackert malade. <3
Mer utsikt~ Parken runt slottet ar verkligen jattefin, undrar om de har korsbarstrad dar? :3


Sjalva slottet. Dar inne har de satt upp bilder pa Japans alla slott, och det har ar definitivt ett av de vackraste. :'D <3 Langtar tills jag far se det pa varen med korsbarsblommor och grejs, ar ganska saker pa att tradet precis framfor slottet i bilden blommar~
Min stad~ ^ ^

Ahh stumpor var det ju ocksa.

VISST AR DE SOTA? |D Alla har sana har laga strumpor till gympauniformerna da det inte ar jattekul att ga barfota i skoltofflorna. Sa nu har jag antligen kopt dem jag ocksa. Finns jattemanga olika att valja pa och manga ar sa har sota. Kommer bli tvungen att kopa fler haha. xD


Nu nar jag anda haller pa; panda pocky (cookies&cream) och Milky. <333

Nu har jag suttit framfor datorn sa lange sa jag vill inte skriva mer. xD; Kanske imorgon~~

Kumamoto Jou betyder Kumamoto slott btw, ifall ni undrar. c:

Min familj har kopt en ny dator, och det verkar inte funka att publicera inlagg fran den. Sa det har kanske blir det sista inlagget innan jag flyttar, med undantag for mobilbloggar. ^ ^

Nellie: Hehe det enda jag shoppar ar skolklader FOR DET AR SA ROLIGT 8D <3 (inte). Nagon gang sa~ ;w;
Det var jattemysigt, onskar jag kunde uppleva forsta delen pa riktigt. ^ ^

Huu men han ar litelite konstig, Kate sager att han ar creepy. D8

Yuss men sen ska jag inte flytta nagot mer, nasta familj ar min "riktiga" vardfamilj~ ^o^

1 kommentar:

  1. Herremin gud, jag skulle sälja min själ för ett par såna där strumpor!! :'D Kan inte du köpa ett par till mig så betalar jag dig om...7 och en halv månad? xD
    Nu har vi höstlov. Jag sitter ensam i lägenheten eftersom resten av familjen är i Småland och kommer hem vid okänd tidpunkt. Det är ganska ensamt i största allmänhet här hemma.
    Har du kommit till din nya familj än? Jag har ingen koll på tidskillnaden så jag vet inte riktigt vilken dag det är hos dig xD Hoppas de är snälla^^
    Jag kom förresten att tänka på en dikt som jag läste i en bok om Japan för länge sen. Jag kanske visade den för dig då, det minns jag inte. Se om du fattar nåt:

    Yumeji ni wa
    ashi mo yasumezu
    kayoedo mo
    utsutsu ni hitome
    mishi goto wa arazu

    Jag är inte helt säker på att jag stavade rätt nu, men jag tycker den är jättefin :'D

    Kraaam<3

    SvaraRadera