2012-03-02

Hinamatsuri

...är det idag, men det enda jag har gjort är att städa mitt rum. :D Som jag klagat över på fb har alla prov nu och det är jättekul för mig (inte). Proven började i fredags och de har ca tre prov per dag tills på onsdag i typ tio ämnen. みんあがんばって... ;w; Varje prov är dock runt en halvtimme långt vilket innebär att vi slutar innan lunch. Så jag åker till skolan, är med på första HR, och sitter sen ensam i biblioteket och försöker plugga. Jag tycker verkligen inte om att sitta där sen Kate åkte, det är så sjukt tråkigt och jag pluggar hellre i klassrummet. Vi kommer ha klubb också, så jag hoppas det ligger efter lunch och inte den vanliga tiden (runt4). Även om vi slutar tidigare föredrar jag verkligen att ha vanliga skoldagar, jag tycker om att vara i skolan. xD; Den här veckan har vi inte haft vanliga lektioner utan alla har fått plugga det dom vill inför proven, vilket igen inte är så roligt för mig eftersom det enda jag har att plugga är japanska, så jag sitter och gör samma sak hela dagarna. Var dock lite roligt när vi hade datalektion. Killen som sitter på andra sidan om mig, Maki (efternamn då) brukar vara ganska... lungn eller vad man ska säga men i måndags var han jättekonstig, han satt typ och gjorde konstiga ljud och verkade inte vara så pepp på att plugga (rastlös...?). Vi brukar hjälpa varandra på lektionerna (HAHA ja jag måste hjälpa honom ibland, han lyssnar aldrig och verkar dessutom se dåligt XD) så vi har pratat en del. Iaf så började han hjälpa mig med min japanska, men visste inte hur han skulle förklara så killen som sitter mitt emot honom, Yamaguchi-kun, fick och komma och hjälpa till. Sen vet jag inte riktigt vad som hände men vi började prata om namn OMGG JAG RÅKADE NYSS MARKERA OCH RADERA ALLT JAG SKRIVIT som tur var hann det inte sparas automatiskt. Dog lite där. Err var var jag. Ah namn alla här tycker att jag är jättecool som har fyra namn, men det är ingen som kan komma ihåg eller uttala dem så jag kallas alltid bara för Sara eller Sara-chan. Väldigt sällan någon använder -san men den händer. Iaf så visste de inte vad jag hette så de ba haha Sara Ibrahimovic :'D. HAHAHA de satt nämligen och kollade upp svenska fotbollsspelare för typ jättelänge sen, så Zlatan är väl den enda svensk de känner till. XD Sen frågade Yamaguchi (vet inte vad jag ska kalla honom, tror det är lungt om jag inte använder -kun > >;) om jag visste vad han hette. Grejen är att jag visste sen långt innan att han hette Yamaguchi, men alla kallar honom Yamashin vilket har gjort mig förvirrad och jag kom bara ihåg att det var något med Yama, så jag ba eh Yamashita? D: Folk förväntar sig inte att jag ska komma ihåg deras namn så det gjorde inget men jag tyckte det, jag visste ju vad han hette. >': Vet som sagt inte vad jag ska kalla honom, jag kanske också kan använda hans smeknamn? Maki kallar honom alltid vid förnamn men vet inte om jag borde göra det hehe. Har faktiskt lärt mig vad nästan alla killar heter i efternamn (har kunnat alla tjejers förnamn sen lång tillbaka), förutom typ två. Det jobbiga är att en av de jag inte kan namet på säger godmorgon till mig helatiden medan jag inte pratar alls med flera av de jag kan namnet på, så jag känner mig jätteelak. Det är någonting med Fu, låter lite som Furui när folk säger det men jag är osäker. :c

I mådags kom det också folk från tv som filmade några av klubbarna. De skulle nämligen göra en presentation av skolan som kommer sändas i samband med Koushien, så de ville filma lite av vår träning. Det var inte kul. 3: Rio frågade mig innan vilka danser jag kände mig säker på så vi kunde dansa dem, men när vi hade gjort det fortsatte de filma så vi blev tvunga att ta oss igenom nästan alla danserna fast jag inte kan dem, inklusive den till skolsången som precis har bytts ut och nu innehåller en jäkla piruett. Sen ville de filma en kort dans där vi sa skolans namn, men den vi tänkte göra var samma som förra året och det gick tydligen inte. Så vår lärare, Yukako-sensei, tog en bit ur dansen som de tävlar med istället, vilken jag inte är med i. Det var lungt för mig, men de ville absolut ha med mig så Yukako-sensei kom på en liten dans som vi gjorde och jag gjorde typ fel och glömde att le och grejs. Sen ville de filma ännu mer men jag har inte lärt mig några av danserna de brukar göra SÅ DE TOG UPPVÄRMNINGEN. AAHHH. DDD'': Det är nämlien då vi stretchar. Så nu kommer jag stappla runt bland en massa jätteviga dansare och vara stel och klumpig på tv inför hela Japan, awesum. ;____________;
Vi får se hur det blir med Koushien, om jag lär mig danserna får jag vara med, men det är typ... två veckor kvar? Desutom gör Yukako-sensei om alla danser hela tiden, så fort jag lär mig en byts den ut. Och hon är läskig och elak. ;____; Jag är fortfarade glad att jag gick med, det är faktiskt kul egentligen, men iblan går det liksom inte.

Tänkte visa ett par bilder också~ :D


DET HÄR FICK JAG PÅ ALLA HJÄRTANS DAG. :'DD Tog ett tag att äta upp. xD; Det mesta är dessutom hemgjort. :3 Visstja Nelli frågade väl typ om man inte gör hemgjord cholkad till killen man tycker om? Hehe nej, är du kille får du antagligen ingen choklad om du inte har flickvän, det är vääldigt ovanligt.


Utanför mitt fönster~

Orkar inte lägga upp fler...
Imorgon ska jag försöka ta mig ut lite, även om det tydligen ska bli dåligt väder.

またねぇ~

3 kommentarer:

  1. Ahhh...äntligen lite bilder...bra..

    SvaraRadera
  2. Gud va mycket choklad O_O Skulle ta mig flera månader att äta det xD
    Huuumm, jag undrade bara eftersom att sensei sa något om det förra onsdagen :P

    Idag är det precis en månad kvar tills jag åker till Japan! :D
    Det är så synd att vi inte kan träffas där :(
    //Nellie

    SvaraRadera
  3. Kul med bilder! :D Åh jag kommer ihåg den där novellen vi skrev när vi gick i nian som hette Hinamatsuri, minns du den? Jag fattar inte, vem är det som ger choklad till vem? Är det tjejer som ger till sina kompisar eller får man allt av killar? xD Det på bilden ser väldigt gott ut btw haha. Kan inte fatta att hela Japan ska se dig, det är ju hur coolt som helst! :D Kram!

    SvaraRadera