2012-03-14

Dansdansdans

Jag är så jäkla trött, vet inte hur många gånger jag fick göra om samma danser under över 2 timmar idag. Det är inte lång tid kvar, och om jag ska dansa på Koushien måste jag göra alla danser perfekt, så nu är det intensivträning som gäller. <333 Jag fortsatte till och med träna när jag kom hem. Just nu är det Namika som lär mig, och hon är inte lite sträng men så gullig så det gör inget. Jag är vääldigt osäker på om jag kommer få dansa men vi provar väl. :3 がんばらないきゃ~! ^ ^ Idag provade vi också att träna tillsammans med brass band-klubben, det är nämligen deras musik vi kommer dansa till, och jag gjorde fel ett par gånger men annars gick det helt okej och var riktigt roligt. Det är såå mycket lättare när man gör det alla tillsammans och har någon framför sig. Eftersom det är cheer måste vi ropa massa namn och sånt och jag hatar att göra det själv ahah. ;___; Tydligen ska vi synka det med massa grejer som baseball laget gör också, de ska tydligen också sjunga eller nåt, men de åker imorgon så det hinner vi inte träna på. På tal om det måste vi vara i skolan 07:10 imorgon för att vinka av dem. D|

Och ahhh visstja jag ska börja trean~! :'DD Jag berättade för Satsuki i måndags att jag inte skulle få följa med dem och mina klasskompisar blev inte heller så glada. Så Satsuki och Marin, som båda är lite representativa för klassen, sa att de skulle prata med vår homeroom teacher. Sen på kvällen när jag precis hade gått från skolan och stod och väntade på bussen fick jag ett mail från Satsuki där hon sa att de hade kompromissat med lärarna och att jag skulle få börja trean med dem. Det känns så bra att jag kommer ha samma klass under hela utbytet. De är liksom MIN klass så det hade kännts konstigt att byta när det är så lite tid kvar, dessutom finns det ingen chans att någon av ettorna kan vara lika bra som dem. <33 Jag kallar ALLA tjejerna vid förnamn och har aldrig ens behövt fundera på att använda -san.

Sista idrottslektionen för terminen hade vi fotboll, vilket jag inte var så jättenöjd med eftersom jag aldrig fattat hur man spelar fotboll (haha jag hatar när folk ska vara snälla och passa mig, jag vill inte ha bollen 'k? xD;). Men det var jätteroligt~! Kanske mest för att typ alla var lika dåliga haha. xD Sa jag att jag gjorde mål på basketen som vi hade innan btw? För det gjorde jag. Blev jätteförvånad, jag har nog aldrig lyckats göra mål under en match någon gång, det är knappt jag lyckas ens när det inte är match. Vi har haft idrott med 2-3 i år, så jag hoppas vi fortsätter med det. x3

Nu ska jag dansa lite mer, またね~! ^o^


Nellie: Jag veet, jag fattar inte vad han håller på med. > >;
Hehe men vad bra, jag ska berätta massa mer när jag kommer hem~! :D

Mamma: Jag har haft kalligrafi med klass 1 och 2, och båda de är studieinriktade klasser så de skulle jag inte kunna hamna i. Men nu löste det sig ju i allafall!

Felicis: Det råkade bli Felicis när jag skrev, så ni får du heta det. Tur att a ligger brevid s och inte typ r, Felicir liksom...
Men jag saa ju deet. D8 Google it~
Haha jag måste väl också ta körkort när jag kommer hem, är ganska säker på att folk kommer dö. Eller döda mig för att jag kör så långsamt.
Gör muffins till mig ocksåå~ Jag fortsätter att trycka i mig allt möjligt som jag inte borde, tagga beach... eller jag hoppar nog det, har ändå aldrig varit så förtjust i stränder. :D
Du har i allafall drömmar, jag typ... väljer något random och ba jag skulle lika gärna kunna göra något annat men det här blir väl bra så länge. Är så stolt över mig själv att jag faktiskt har lyckats kämpa lite i år, är så dålig på allt i vanliga fall. Åhh nej jag kom på att jag inte har badat än vilket betyder att jag kommer gå och lägga mig för sent fast jag som sagt måste vara i skolan 07:10 imorgon. T-T Får väl sitta uppe hela natten och sova... nästa vecka eller nåt.
Kan inte heller fatta det, vet inte hur det är för er där hemma men tiden har gått helt sjukt fort för mig. Snart ses vi igen~!
Krrammm. <333

Pappa: Just nu finns det inte så mycket annat att dokumentera än typ... klassrum, danssal, busshållplats. Men jag ska försöka haha.

2 kommentarer:

  1. Träna träna träna! Om du kämpar på så hårt som det låter så kommer du inte ha några problem att lära dig danserna :)
    Yay! Can't wait to here it all~ ^^
    Va kul att du får följa med din klass till trean! :D Dina klass kompisar låter så snälla ^^
    //Nellie

    SvaraRadera
  2. Jag gillar Felicis. Jag kanske ska byta namn. Fliisha Felicis. Felicir låter väldigt...isländskt. Jag skulle känna mig som en viking. No offence Island.
    Yaay du måste börja övningsköra, så kan vi köra chicken race. Ossin och jag skulle göra det för länge sen men det blir liksom aldrig av av nån anledning.
    Jag gjorde 12 muffins. De tog slut på ungefär en timme (inte tack vare mig). Min familj är så otacksam xD Men nu har jag mer än ett halvt kilo gott och blandat i min väska så det så. gissa varför! :D Jag är på väg till Shanghai nu, taxfree ruinerar mig! Och det är bara en timmes tidsskillnad typ så om du har tid nån gång mitt i allt som händer så kan vi skypa! Eller så kan jag simma till dig, det är vilket som.
    Men åh vad kul att du får fortsätta med klassen!
    Jag är också stolt över dig! :D
    Nu ska vi till gaten. Kraaam <3

    SvaraRadera