2011-11-17

Kyugakusai

Mördade min vänstra lilltå idag. Jag slår i mina tår i allt möjligt helatiden, men nu gjorde jag det ganska ordentligt och kan knappt böja tån uppåt. Får se hur den mår imorgon.

Jag tänkte äntligen försöka få ihop ett litet inlägg om Bunkansai, eller Kyugakusai som det kallas på min skola. Vanligtvis brukar ettorna göra roliga saker i sina klassrum, tvåorna sälja mat och treorna ha uppträdanden, men på min skola säljer både ettor och tvåor mat och treorna pluggar, haha... Så så extremt roligt var det inte, men aja. Jag tror att alla klasser sålde mat utomhus, och sen sålde de antingen dricka eller handdukar i klassrummen eller gjorde något annat i dem. Min klass hade bingo och Kates klass visade filmen från Taiikusai. Man turades om att jobba, men jag behövde inte gära något. : D; Istället spenderade jag större delen av dagen med att först gå runt själv för att alla andra hade saker att göra och sen när jag lyckades hitta Kaho och Asuka (ett par av de jag umgås mest med i min klass) och några andra följde jag med dem och tittade på alla klassrum. Spenderade en hel del tid med volontärklubben. :3 Det roligaste var nog scenen, där bl.a. cheer och kören uppträdde. Det var bara tvåorna i cheer som dansade, vilket var kul eftersom jag känner alla. De var lika bra som alltid~ :'D Filmade igen, men jag fattar fortfarande inte hur jag ska få över filmerna till datorn. Err men de dansade AKB48s Mainichi Kachusha (ser jättekonstigt ut när jag skriver det men är ganska säker på att det är så det stavas) för er som känner till den. AKB48 är helt sjukt populära nu btw, ALLA älskar dem och det har bildats en massa liknande grupper. Men iaf, scenen. Vi har tydligen ett par band på skolan men AAH JAG MISSADE DEM. Ångrar det jättejättemycket~ > <; Jag tror att det är ett band med bara tjejer och ett med bara killar och jag såg tjejbandets genrep dagen innan. En av dem går i min klass och två andra kommer till mitt klassrum helatiden, och de var jättebra~! Hade verkligen velat se dem igen. 3: Han som trummar i killbandet går i min klass, men missade det helt, såg jättelite i slutet och sen när de typ intervjuade honom på scenen efter. Han är tydligen jättebra han också, vill seee~~ D':
Uh ja, som sagt var Kyugakusai inte överdrivet intressant. Det var kul, men det finns liksom inte extremt mycket att skriva om. Meen jag har bilder. :D







Jag, Kate och en tjej från Kates klass som säger hej till mig, vet dock inte vad hon heter~


Jag, Aoi (till höger) och en tjej i 2-3 (jag går i 2-4) som jag brukar sitta med när jag har bild med hennes klass. MEN JAG VET INTE VAD HON HETER. Hon har liksom aldrig berättat det och det känns så dumt att fråga nu. > >;


Random bild. Ignorera killen, har ingen aning om vem det är, men tjejen som syns mest är Kaho. Ska sovaover hos henne i helgen och så ska vi gå till ett onsen på söndag morgon~ ^ ^


Mitt kameraminne blev fullt när jag filmade cheer så lyckades inte få några bra bilder på dem, men eh så här ser uniformerna ut.

Ska snart skriva ett inlägg om idag också, förhoppningsvis får jag upp det senare, annars kanske imorgon. Det är snart exakt två veckor kvar till JLPT så måste plugga massa, är inte klar med hörförståelsen.
Menmen att det inte är så lång tid kvar till JLPT betyder att det inte är så lång tid kvar till min födelsedag~! :'D Jag har dock ingen önske lista, allt jag vill köpa finns här, så skicka i så fall pengar istället. Förjagharintesåextremtmycketpengarkvar. : D


Nellie: Hehe det var ganska mysigt faktiskt. xD
De är jättesöta, ska se om jag kan fota min obento någon gång~ :D
Neje tror att Asuto går på typ universitetet, Amuru går i min skola. Men jag träffar honom inte så ofta eftersom vi har klassrum på olika våningar.
Tack~! Jag kämpar~! :'D

Pappa: Jag har med mig kameran typ överallt, har tagit väldigt mycket mer bilder än de jag lagt upp~!

Erik: Haha jag försöker, är verklkigen jättedålig nu men något måste jag väl lära mig. xD

Yasmine: Tack~! :'D

Ahh någon kom hem, tror det var papa, men den sa inte tadaima så jag ba ah men ok fine men sen kom jag på att det var meningen att jag skulle till mamas skola idag men kom hem försent så jag kunde inte. Så den vet inte att jag är hemma. > <;

3 kommentarer:

  1. Yay~, bilder! :D
    Din skola är super stor ju O.O och du är jätte söt i skoluniformen ^^
    Oj, JLPT låter viktigt :O

    Svar på svaret(?): Aha okej :P
    Bra~ fortsätt kämpa! ;)

    //Nellie

    SvaraRadera
  2. Stackars din tå D: Jag mördade också min tå en gång. Jag sprang in i en grej och så var min lilltå och jag plötsligt två skilda individer. Mer eller mindre. Puss på dig^^

    SvaraRadera
  3. Nu när jag tänker efter tror jag faktiskt att det till och med var min vänstra. Tror du att det är ödet?

    SvaraRadera