2011-11-23

Fisk

Labor Thanksgiving Day idag i torsdags (eheh) så vi var lediga~! Jag tänkte sova ut lite för en gångs skull, men min inbyggda veckarklocka väckte mig ändå runt sju. Jag satte på luftkonditioneringen men den värmer fortfarande bara upp taket (måste varm luft stiga?) så det tog ett tag in nan jag lyckades ta mig upp ur sängen. Min ena vägg består i stort sett av en stor balkongdörr så mitt rum har inte en okej temperatur på morgonen. :| Meen trots att mina morgnar är sämst så var idag en rolig dag~

Jag hade inte planerat någonting och min familj hade saker att göra så jag tänkte att jag pluggar väl eller nåt, men när jag kommer ner för att äta frukost frågar Moe om jag inte vill följa med henne och hennes kompis (som jag träffat innan) och shoppa. Vi har pratat om att jag behöver handla lite vinterkläder och tänkte göra det i helgen men det var ju lika bra att jag följde med nu också. De sa att vi skulle till ett shoppingcenter som heter Hikaru no Mori, men när vi kom fram var vi vid ett annat som heter typ You Me Town? Har ingen koll alls på vad som finns i min stad, de kanske är samma? Vi handlade inte så mycket, jag köpte ett par svarta stumbyxor som jag förhoppningsvis kommer få använda till min uniform i december, har liksom ingen lust att gå i knästrumpor hela vintern. Vi var i en underklädesaffär också där alla tre passade på att ta sina mått, haha. Japans storlekar är helt annorlunda från de europeiska, de är typ två storlekar mindre. o.o; Iaf så hade de en Barbie kollektion. Awesummm~ :'D Vi var i en sportaffar också och kollade på dansskor åt mig. Vissa var ganska billiga men Moe hittade ett par som var helt perfekta att dansa i. Tyvär var det en ny design (en fin ny design ewe) så de kostade typ 600. Funderar på att köpa dem ändå, hade ändå tänkt fortsätta dansa när jag kommer hem så det är lika bra att skaffa ett par ordentliga skor, men jag veet intee~ Måste kolla med min gympalärare också så jag kan ha dem i skolan.
När vi var klara skulle vi åka och köpa lunch, och påvägen frågade Moes kompis henne om hon hade berättat för mig vart vi skulle sen. Tydligen skulle vi hem till hennes (kompisens) pojkvän, och Norio skulle också vara där. Så vi köpte med oss Mos Burger och åkte dit. När vi kom dit låg Moes kompis pojkvän på soffan och Norio låg och sov på golvet brevid sängen. XD Rummet var verkligen inte stort, satt inträngd med Moe, hennes kompis och deras pojvänner på typ 4x4 meter som till större delen täcktes av säng (som inte verkade ha någon funktion eftersom de hellre sov på golvet), bord, soffa och typ... högar med kläder/baseball saker. Plus ett akvarium med en jätterandom fisk. Det var ingen vanlig akvariefisk, den var liksom inte liten och färgglad utan bara... en fisk. Men det var trevligt, jag har bara träffat Norio hemma hos oss innan och då är han jätteartig och jag hade fått intrycket av att han var ganska lungn, men tydligen inte. xD; Han typ... kravlade runt på golvet och jamade/morrade åt hunden och attackerade Moe med sina baseballbyxor? Men han är jättesnäll, haha. Deras (kompisens pojkväns familjs) hund är helt sjukt söt btw. Fattade inte riktigt vilken ras det var men det är en liten vit hund som alla kallar för Chibi-chan. Han verkade tycka om mig, antagligen för att jag var den enda som inte mobbade honom. : D; Innan vi åkte därifrån ville Moe och hennes kompis (som kallas för Ega, lika bra jag skriver det) ta en bild med mig när vi hade på oss typ baseballtröjor? Inte de "riktiga" vita med svarta ränder men jag antar att det var baseball. Jag tog dock ingen, mest för att jag inte riktigt fattade var vi höll på med. Vi åkte hem allihop för att lämmna mig och sen åkte de andra någon annanstans.

Eftersom Moe inte var hemma gick jag, mama och papa ut och åt sushi. Rullbands sushi~! Tror det heter kaiten sushi på japanska? Det var faktiskt ganska kul och jättegott. Alla möjliga sorters sushi åkte runt på ett långt rullband, och borden var uppradade längst det så man tog helt enkelt vad man ville ha när det åkte förbi. Över banan där sushin åkte fanns en till bana och en skärm där man kunde göra beställningar, och när ens beställning var klar kom den åkande på ett litet tåg i den övre banan. Tallrikarna skickade man ner i ett litet nedkast, och när man skickat ner fem tallrikar började ett spel på skärmen. Om man vann kom det ut ett pris från någon grej ovanför rullbandet (för jag är så bra på att förklara). Vi vann en gång så nu har jag en liten ikura-sushi modell som han en sån där grej som man skruvar på så den åker (ni vet typ som en leksaks bil eller nåt?). Man kunde beställa desserter också, min var jättefin~! Seriöst, den såg inte ut att vara till för att ätas. Tog en bild på den, men jag orkar inte lägga upp den nu. Jag ska fixa ett bildinlägg snart~

Träffade ju en fisk plus att vi åt sushi så jag tyckte det var en passande titel. (?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar