2011-11-14

Förlåt

Förlååt för att jag är så dålig. D: Jag har haft så mycket att tänka på och har inte orkat blogga. Det är faktiskt riktigt jobbigt att hålla igång bloggandet ibland ska ni veta, haha. Meen allt går fortfarande bra här borta, och det är skönt att ha saker att göra. Jag har massa saker att skriva om så får väl försöka göra det (i helt fel ordning). Here goes~

Börjar med vad som hände i helgen innan jag glömmer bort det. xD
Lördag var Kyugakus 100-års parad~! Typ alla klubbar, elevrådet, lärare och representanter från alla klasser gick med, vet inte hur många vi var med inte få, då i stort sett alla är med i någon klubb. Jag gick egentligen med ESS, men på fredagens repetition visade det sig att de ville att jag skulle gå längst fram i kulturklubb-ledet och hjälpa till att bära flaggorna, så jag hamnade i stället med kören. Det gjorde dock inte så mycket eftersom jag känner mer folk i kören än i ESS haha. Har märkt att jag känner personer från lite alla möjliga klubbar, bla alla tvåor i cheer och typ halva volontärklubben. Hälften av tjejerna i min klass är desutom med i volleyball och några i brassband-klubben. Känner dock inte så många från kampsports-klubbarna då det är en ganska övervägande del killar, tror inte judo har några tjejer alls (alla i judo är ganska... stora). Karate har ett tjejlag men de är jätteandrogyna. xD I allafall så tror jag att elevrådet först, sen sportklubbarna, kulturklubbarna och sist klasserna. Tror att brassband och cheer var längre fram eftersom de spelade resperktive dansade och det var lite random smågrupper med, bla något som såg ut som en förskolegrupp? Ingen aning om vad de gjorde där. Vi gick på de största gatorna inne i stan, Shimotori och Kamitori och det var massa folk som tittade och tv filmade och sånt så det var kul~ Hade tur som kom hit samma år som skolan fyller 100 och kan vara med på alla event. ^ ^

Söndag var jobbig men trevlig, typ. xD Gick upp vid 6 för att mama och papa skulle sjutsa mig till stället där jag, den svenska personen jag skulle träffa plus hennes fyraåriga dotter och lite andra människor skulle mötas för att tillsammans åka till Fukuoka. De skulle som sagt till en demonstration mot kärnkraft. Orkar inte berätta så mycket om det här, förstod liksom inte jättemycket om själva eventet men vi gick i en parad med sjyltar och grejs och omg det var tydligen över 10000 pers som deltog? Pratade iaf massa på svenska med Maria som hon hette och haha det var faktiskt lite svårt, det kändes liksom helt fel. xD; Hennes dotter var verkligen jättesöt, hon pratar svenska med sina barn men de pratar japanska tillbaka. Dottern verkade inte riktigt förstå att jag inte kunde så extremt mycket japanska pratade på om massa random saker och jag ba ahh juste : D typ. > >; Bussen åkte inte hem förens senare på eftermiddagen och skulle av någon anledning stanna vid alla 61297461 rastplatser vi åkte förbi så vi kom tillbaka till Kumamoto runt 6. Mina värdföräldrar mötte mig och sjutsade mig vidare till nästa gjrej jag skulle på. Min klass skulle nämligen äta middag tillsammans på en resturang~! Tydligen var det "bra jobbat på Bunkansai"-grej. Det började vid 6 men jag kom inte dit förens runt 7, och alla blev jätteglada när jag kom. :'D De hade delat upp sig på tre bord, ett med bara killar, ett med bara tjejer och ett blandat, och så satt vi och åt och pratade och var allmänt random tills typ halv 10. Det var jätteroligt, fast det är svårt för mig att förstå vad folk pratar om, och jag är verkligen glad att jag hamnade i min klass. Kates klass hade tydligen ingenting, och det verkar som att den är mer uppdelad menad min har jättebra sammanhållning. Innan alla gick hem tog vi några gruppbilden (ingen aning om hur vi lyckades trycka in nästan 40 personer) och sen kom Moe och Norio (Moes pojkvän om ni inte kommer ihåg) och hämtade mig i vad som verkade vara Norios bil.
Behöver jag säga att jag var jättetrött idag? =w= Känns dessutom som jag håller på att bli sjuk, har ont i halsen, men det går någ över.

Svarar på kommentarer i nästa inlägg, måste sova lite för en gångs skull~

2 kommentarer:

  1. Oj, låter som du har haft fullt upp :O
    Du får vissa lite bilder på din klass, förlåt för att jag alltid frågar efter bilder men jag är så nyfiken på hur allt ser ut! x3
    Hoppas du inte blir sjuk! Drick te och ät mycket c-vitamin! ^^
    //Nellie

    SvaraRadera
  2. Det låter som att du har haft massa kul! :D Det mest spännande som har hänt mig den här veckan är...vänta...jo...nej inget. Eller jo förresten jag har blivit kär :D I han som spelar huvudrollen i City Hunter. Jag är besatt. Det är inte bra för mig, jag borde plugga fysik eller nåt, men han är ju så snyyyyygg xD Synd att jag inte vet vad han heter. Då hade jag kunnat kolla upp hans adress på hitta.se.
    Och glömmer du svenskan? Fy på dig, jag måste nog skicka en bok tillsammans med alla pepparkakor. Typ Alfons Åberg, det är viktigt att man lär sig från grunderna :D Annars kan jag ju iofs skicka typ Anna Karenina bara för att vara jobbig, eftersom den är typ 800 sidor tjock. Plus att den egentligen är på ryska.
    Ha det bra, kraaaam!

    SvaraRadera