2011-08-31

Konbanwa~! Skolan har borjat! ^^
Vi (vi=mig och dansken) var dar forsta gangen i mandags och presenterade oss/ blev presenterade for lararna. Eftersom skolan inte hade borjat an var det knappt nagra elever dar och matsalen var stangd, sa Kumi-san the omradesrepresentant tog med oss till skolan brevid for att ata lunch. Eleverna dar dog lite nar de sag oss haha. xD; Min skola gillar inte mina klader ( ;___; ) sa jag hade liksom pa mig en morkbla knalang kjol fylld med hundhar som ar min vardsysters gamla och en nagot stor gra t-shirt, plus att mitt har var helt konstigt fran att ha sovits med blott och mitt ansikte sag ut som jag vet inte vad (mina vanliga hudvards-grejer funkade inte i Tokyo pga fukten) sa jag var val inte den vackraste manniskan nagonsin just da. Anda sa typ alla "KAWAII~ :'D" eller typ "You're beautiful~" pa halvfailad engelska nar de sag mig. Sa en anledning till att aka till Japan: hur du an ser ser ut sa tycker alla att du ar jattesot/ vacker, haha. Vi blev helt omringade nar vi skulle ta mat (Kumi-san overgav oss).

Dagen efter borjade eleverna pa Kyushu Gakuin och vi skulle presentera oss for alla 1100 i gympasalen. Jag visste exakt vad jag skulle saga men failade i allafall haha. xD; Jag vill ga med i bildklubben sa Kumi-san foreslog att jag skulle ha med det i mitt tal. Nu ar det tyvar sa att bildklubben heter "bijitsubu" pa japanska, vilket egentligen inte ar sa svart att uttala men blir svarare nar man star pa en scen framfor 1100 japaner och desutom har sagt fel pa ordet innan. > <; Det blev en vacker pause pa typ 10 sekunder medan jag letade efter ratt ord men aja. =w= Pa vagen ut fran gympasalen traffade vi en annan utbytes student som varit pa skolan sen januari (tror jag det var), Kate fran Australien. Hon gar i samma arskurs som mig(=har klassrum pa samma vaning) sa hon kommer till min klass ibland pa lunchen. ^^ Min klass ar bast btw, alla tjejerna ar kompisar och pa lunchen satter de ihop en massa bankar till ett stort bord och alla ater tillsammans. De ar inte lite hogljudda haha. XD; Jag fattar inte sa mycker men de forsoker prata med mig sa gatt det gar. =w= De tva som var med och motte mig pa flygplatesen, Satsuki (Sacchan) och Yuuka, hjalper mig med allt. Sacchan ar jattegullig men hon ar typ den som ar mest hogljudd och ibland kanns det som hon driver med mig for att jag pratar konstigt. |D;

Men ah jag vill skriva massa mer men jag hinner inte, maste sova~ =w= (jag somnade btw av nagon anledning nar jag kommit hem fran skolan idag, eheh).
Mataa~~

3 kommentarer:

  1. Huhuhu! tänker inte åka som utbytesstundent om man måste presentera sig för miljoner folk (scenskräck O_O) XD
    Ja skulle också driva me dig om du pratade konstigt, hehe (nä, jk.) ;D du äger dom iaf på engelska...
    B4MV konserten e inställd (dör) ville bara säga det så du kan tycka synd om mig... för mitt liv e över...
    Och va du än har köpt för grejer e blir d säkert asbra ;)

    SvaraRadera
  2. TYp assååååå....AWSOOOOOME!!!! Intelligent kommentar. Jag har också varit på en alldeles fantastisk resa (bara för att du ska bli lite avundsjuk liksom). 2 dagar på Utö. Det var AWSOOOOME. Och kallt. Och ganska jobbigt för vi fick gå ungefär 4 mil medan vi var där. Och lyssna på 46 föreläsningar om istiden. Men det var rätt mysigt ändå. Snart ska vi till Kreta. Där ska vi gå ännu mer. Det blir nog bra. Jag går på programmering (stavning? det är bara 1 m va? spela roll, jag är gjord för integraler, inte stavning) nu förresten. I måndags gjorde jag ett program som frågade vad jag hette, och så skrev jag in det, då frågade det hur gammal jag var, och när jag skrev 18 frågade det om jag verkligen var 18. Vit text på svart bakgrund. Mycket komplicerat. Jag och Ossian är, apråpå nåt annat, rörande överens om att vår religionslärare skulle bli en väldigt bra hypnotisör/yogainstruktör eftersom han har så sövande röst och babblar i det oändliga. Vi fick meditera på vår första lektion med honom. Nån annan som har sövande röst är min engelskalärare. Hon säger att vi stackars treor har ju SÅÅÅ mycket att göra, så vi behöver inte komma på morgonlektionerna utan kan få en hemuppgift istället. Jag trodde det var eleverna som skulle skolka liksom. Hon pratar såååå långsamt men är ganska kul. En kille som går på södra (i ETTAN) är med i IDOL och är JÄTTEBRA. Olle Hammar heter han. Jag måste hitta honom och bli hans kompis pronto! Det börjar bli mörka kvällar här hemma nu, så snart är det höst. Det är lite sorgligt men rätt mysigt. Precis som det brukar med andra ord. Vad långt det här blev. Förlåt. Nu måste jag gå och lägga mig. Godnatt<33

    SvaraRadera
  3. Hahaha, vad kul när dom hela tiden säger hur söta utlänningarna är!! (Har kikat på alla de där bloggarna som du länkar i menyn, och det är ju typ lika för alla.... Haha)
    Själv åker jag till Kyoto om ett par veckor för att plugga på språkskola ett år!! LÄNGTAR!!

    SvaraRadera