2011-08-27

Jag lever! Fortfrande! Forlaat att jag inte har uppdaterat nagot, jag har vantat pa att jag ska kunna anvanda min egen dator for det ar sa jobbigt att inte ha alla bokstaver, men det verkar inte som att jag kommer kunna anvanda den i den har familjen heller. Haha, det har bara gatt tva veckor, men det kanns som om halva aret redan varit. Jag hade en hel del att gora i Tokyo, forberedlse kurser pa dagarna och sen aka runt sjalv i staden och forsoka se sa mycket som mojligt. Vi var fem utbytesstudenter fran Sverige, en fran Finland och en fran Danmark. Tre tjejer och fyra killar.Jag blev lite forvanad eftersom det mest ar tjejer som aker pa utbytesar. Iaf sa var jag i Shibuya, Shinjuku, Harajuku (Takeshitadori <3), Ikebukuro och Asakusa. Och Shimbashi dar diBecs huvudkontor ligger, men det finns inte sa mycket i Shimbashi, haha.

1. TOKYO AR SA VARMT. OCH FUKTIGT. DET AR INTE KUL. @___@;;
2. Kollektivtrafiken ar sjukt dyr. De flesta kopte nagot som de kallade "tva veckors kort". Det var inte ett tva veckors kort. Det var ett pafyllbart kort. Jag vet inte hur manga ganger jag blev tvungen att ladda det men jag maste ha lagt ner narmare 10000 yen pa att aka tag.
3. Mat ar BILLIGT. Jag levde typ pa risbollar (<3) och man kan latt fa en lunch for under 300 yen pa en conbini.
4. Japaner ater mycket. Jag ar typ aldrig hungrig har. >>;

Men eh jag orkar faktiskt inte skriva sa mycket om Tokyo nu, det har liksom redan varit. Men jag kommer sakna alla jag traffade i Tokyo sjukt mycket, och de svenska utbytesstudenterna (alla svenskar utom jag blev placerade runt Tokyo/Kanagawa, finlandaren akte till Niigata och jag akte till Kumamoto med dansken).

(just nu spelar de en musikvideo pa tv med en ny pojkgrupp som heter Kis-My-Ft2. haha.)

Iaf. Igar. Akte jag till KUMAMOTO. :D
Vi (jag och dansken) akte dit med var omradesrepresentant i Kumamoto, och precis innan vi skulle aka sa sa hon att inte bara alla vardfamiljerna skulle vanta pa oss vid flygplatsen, utan en larare och tva elever fran skolan ocksa. Jag: OMG WHUT? D8 Men anda kul att traffa folk fran skolan liksom. NAR VI KOM DIT STOD TYP 12 PERS OCH VANTADE. Mammorna fran alla vardfamijer (vi har tva var), min vardsyster fran min sista familj och tva av hennes kusiner (en som gar i min skola), en larare och tva elever VAR. Tva tjejer for mig och tva killar for dansken (vi ska ga i samma skola). Vi at lunch pa flygplatsen, men jag var typ den enda som at, haha. Jag var inte sa hungrig och tankte att en omeraisu (ris med omelett pa typ) kan val inte vara sa stor. Den var minst 2x2 decimeter. Jag lovar. Alla var jattesota men det ar sa anstrangande att forsoka forsta vad alla sager hela tiden. > <; Min vardfamilj nu ar verkigen jattebra, de har vardens sotaste och mest ouppfostrade hund som foljer efter mig helatiden. xD Deras son ar lite (mycket) blyg men det ska nog ga bra, vi spelade Wii igar. Emma du vet det dar Mario spelet som vi ocksa har men jag aldrig kommer ihag namnet pa? MAN KAN VARA JIGGLYPUFF PA HANS. Iaf sa vann han hela tiden medan jag antingen stod langt bort nagonstans och slog i luften eller begick sjalvmord. Det var kul.

Imorgon ska jag till skolan (ASDFGHKUTL) men de tycker mina kjolar ar for korta sa de ville att jag skulle ha typ jeans (jeans + den har varmen = doden, men aja). Jag ager inga jeans. Jag anvander dem aldrig. xD; Sa vi fick aka och kopa ett par random billiga jeans och ens skoluniform-ish troja. Otoosan (vardpappa) betalade trojan at mig~ ;w; Han vill foresten bli kallad typ Johnny? xDD Jag vet inte om jag maste kopaskoluniformen an, jag hoppas inte for den ar antagligen vaaldigt dyr. D: Vi far se hur det gar imorgon~

NU HAR JAG SKRIVIT MASSA. VAR GLADA. :D OCH KOMMENTERA. 8D
Uppdaterar igen nar jag kan, mata nee~~

2 kommentarer:

  1. Jag läste igenom allt. *stolt*
    Det verkar vara AWESOME, förutom värmen då kanske... Hata värme, älska svalhet~

    SvaraRadera
  2. Vad härligt allt låter (det mesta iaf ^^), känns som om du hunnit med tusen saker fast det fortfarande bara är augusti... Fortsätt ha det bra! :)

    SvaraRadera