2012-05-06

3 の 4

Idag är det sista dagen av Golden Week, en (nästan) ledig vecka som jag knappt känt av eftersom jag haft träning. ^ ^; Det är iförsig lungt, jag längtar tillbaka till skolan~

Som ni vet så går jag nu i trean, men vad jag inte har skrivit om än är att klassen faktiskt förändrats lite. I Japan blandas klasserna om efter ettan och stannar sen som de är resen av tiden, med det går att byta mellan tvåan och trean om man vill. I min klass var det två killar som bytte, en till klassen brevid för att han han varit tillsammans med många i den klassen innan, den andra vet jag inte, ser honom knappt längre. Men det kom fler än det gick, två killar och fyra tjejer kom till vår klass från en av "pluggklasserna" ("とくしん" - tokushin, de har typ extra lektioner och sånt kul). Det blev lite... konstigt, ärligt talat. Speciellt en av tjejerna märker jag att det inte riktigt funkar med. Jag har inget emot henne, men jag förstår de andra lite. Hon är lite för "på" eller vad man ska säga, kan typ gå och kasta sig över/ klänga på folk som hon egentligen inte står tillräckligt nära. Till exempel så brukar Rio ibland komma och sätta sig på platsen framför min för att prata. Då kommer den här tjejen och sätter sig i Rios knä, vilket är lite jobbigt. Hon lyckas liksom alltid göra det på ett sätt som avbryter konversationen, typ "hej nu vill jag prata med Rio". Dessutom tror hon att hon är bästa kompis med Namika, en av mina andra närmaste kompisar. Grejen är att Nami egentligen inte är så överdrivet social av sig, hon har väldigt svårt för högljuda eller klängiga personer eller personer som i övrigt tar lite för mycket plats, men hon försöker att inte låtsas om det, vilket resulterar i att hon låtsas vara kompis med den här personen fast hon egentligen är den som tycker minst om henne. ^ ^;; En av de andra tjejerna är bara allmänt jätteblyg, vet inte ens vad hon heter. Lite synd för hon verkar jättegullig, hon pratar om man pratar med henne. :3 Sen är det en tjej som var med i cheer i typ ett halvår, så hon brukar vara med Rio och Nami (de är båda med i cheer om jag missat att nämna det) och en som verkar vara jättebra kompis med en annan tjej i min klass sen innan. Lite för bra kompis kanske, hittills har det inte varit några ordentliga par eller grupper i min klass, så det känns lite konstigt när hon sitter och pratar med jättelåg röst för att bara de två ska höra. Men hon är väldigt gullig så det verkar funka bra med henne ändå. En tråkig grej är att vi nu är förmånga tjejer för att bygga vårt lunchbord, så alla sätter sig bara lite random. Jag förstår lite varför det blev lite konstigt. Min klass har till skillnad från många andra klasser väldigt svaga grupperingar, men är man van vid att tillhöra en mindre grupp kan det vara svårt att blanda sig med en så stor med så mång olika personer. Det är liksom det de nya personerna inte riktigt lyckas med, att bli en del av hela klassen.
Förutom en. Jag ska nu berätta om min nya favoritperson (haha). :D Det kom en tjej som inte var från pluggklasserna också, utan som bytte för att hon har många kompisar i min klass. Mizuki heter hon, hon är kapten för karatetjejerna (karate har vad jag vet bara ett lag, med det finns två kaptener). Hon måste vara den galnaste människan jag någonsin träffat. Hon står bakom mig när vi står i längdordning på idrotten innan och efter lektionen börjar (det står en tjej framför mig :'D), och för det första ställer hon sig alltid för långt fram så hon tar min plats, sen ska hon alltid hålla på och peta/klänga/dunka hakan i nacken på mig. Haha hon hade väl tråkigt eller nåt, men en gång började hon helt plötsligt picka mig i naken med hakan? XD Om ni lägger hakan mot någons axel och stänger och öppnar munnen, typ så. Helt galet androgyn är hon också, alla tjejer i karate måste ha jättekort hår men hon ser verkligen inte "tjejig" ut någonstans. Jag tycker om henne jättemycket. :'D Hon är dessutom en av de få personer man kan krama i det här landet. =w= Vi är 44 pers i min klass nu btw. :D;

Skriver en fortsättning på det här inlägget nästa gång jag har tid, nu ska jag sova~
おやすみん~~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar